
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της από την πρώτη θέση του βάθρου σχεδόν ακατόρθωτο. Πλέον, ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών βρίσκεται στα πρόθυρα να ξεπεράσει τα 6,8 εκατ. TEUs μεταφορικής ικανότητας του στόλου του. Υπενθυμίζεται ότι πολύ πρόσφατα −τον περασμένο Ιούνιο− ξεπέρασε τα 6,6 εκατ. TEUs. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι η επέκταση του στόλου της MSC ακολουθεί «εκθετική» τροχιά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, η MSC βρίσκεται λίγο πάνω από τα 6,76 εκατ. TEUs, τα οποία αντιστοιχούν σε συνολικά 930 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ως εκ τούτου, η εταιρεία με έδρα την Ελβετία καταλαμβάνει περισσότερο από το 20% του συνόλου της αγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Παράλληλα, τα orderbooks των ναυπηγείων κατακλύζονται από παραγγελίες της MSC, της οποίας ο υπό παραγγελία στόλος σε όρους μεταφορικής ικανότητας διαμορφώνεται στα 2,2 εκατ. TEUs.
Η διαφορά της MSC με την άλλοτε πρώτη εταιρεία στον χώρο, Maersk, ξεπερνάει πλέον τα 2,15 εκατ. TEUs. Η δανέζικη εταιρεία βρίσκεται στη δεύτερη θέση του βάθρου της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, αθροίζοντας 4,6 εκατ. TEUs. Ακολουθεί η CMA CGM, η οποία πρόσφατα κατέκτησε το ορόσημο των 4 εκατ. TEUs. Αξίζει να αναφερθεί επιπλέον ότι και η κινεζική COSCO σημειώνει αξιόλογα επιτεύγματα στον χώρο, ξεπερνώντας τα 3,4 εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα.
Ο παγκόσμιος στόλος των containerships πλέον διαθέτει αθροιστική μεταφορική ικανότητα 32,5 εκατ. TEUs, με σχεδόν το 85% αυτών να αντιστοιχεί, είτε υπό τη μορφή ιδιόκτητης είτε υπό τη μορφή ναυλωμένης μεταφορικής ικανότητας, στους δέκα κορυφαίους διαχειριστές της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ