
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της από την πρώτη θέση του βάθρου σχεδόν ακατόρθωτο. Πλέον, ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών βρίσκεται στα πρόθυρα να ξεπεράσει τα 6,8 εκατ. TEUs μεταφορικής ικανότητας του στόλου του. Υπενθυμίζεται ότι πολύ πρόσφατα −τον περασμένο Ιούνιο− ξεπέρασε τα 6,6 εκατ. TEUs. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι η επέκταση του στόλου της MSC ακολουθεί «εκθετική» τροχιά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, η MSC βρίσκεται λίγο πάνω από τα 6,76 εκατ. TEUs, τα οποία αντιστοιχούν σε συνολικά 930 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ως εκ τούτου, η εταιρεία με έδρα την Ελβετία καταλαμβάνει περισσότερο από το 20% του συνόλου της αγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Παράλληλα, τα orderbooks των ναυπηγείων κατακλύζονται από παραγγελίες της MSC, της οποίας ο υπό παραγγελία στόλος σε όρους μεταφορικής ικανότητας διαμορφώνεται στα 2,2 εκατ. TEUs.
Η διαφορά της MSC με την άλλοτε πρώτη εταιρεία στον χώρο, Maersk, ξεπερνάει πλέον τα 2,15 εκατ. TEUs. Η δανέζικη εταιρεία βρίσκεται στη δεύτερη θέση του βάθρου της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, αθροίζοντας 4,6 εκατ. TEUs. Ακολουθεί η CMA CGM, η οποία πρόσφατα κατέκτησε το ορόσημο των 4 εκατ. TEUs. Αξίζει να αναφερθεί επιπλέον ότι και η κινεζική COSCO σημειώνει αξιόλογα επιτεύγματα στον χώρο, ξεπερνώντας τα 3,4 εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα.
Ο παγκόσμιος στόλος των containerships πλέον διαθέτει αθροιστική μεταφορική ικανότητα 32,5 εκατ. TEUs, με σχεδόν το 85% αυτών να αντιστοιχεί, είτε υπό τη μορφή ιδιόκτητης είτε υπό τη μορφή ναυλωμένης μεταφορικής ικανότητας, στους δέκα κορυφαίους διαχειριστές της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…
Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ