
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της από την πρώτη θέση του βάθρου σχεδόν ακατόρθωτο. Πλέον, ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών βρίσκεται στα πρόθυρα να ξεπεράσει τα 6,8 εκατ. TEUs μεταφορικής ικανότητας του στόλου του. Υπενθυμίζεται ότι πολύ πρόσφατα −τον περασμένο Ιούνιο− ξεπέρασε τα 6,6 εκατ. TEUs. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι η επέκταση του στόλου της MSC ακολουθεί «εκθετική» τροχιά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, η MSC βρίσκεται λίγο πάνω από τα 6,76 εκατ. TEUs, τα οποία αντιστοιχούν σε συνολικά 930 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ως εκ τούτου, η εταιρεία με έδρα την Ελβετία καταλαμβάνει περισσότερο από το 20% του συνόλου της αγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Παράλληλα, τα orderbooks των ναυπηγείων κατακλύζονται από παραγγελίες της MSC, της οποίας ο υπό παραγγελία στόλος σε όρους μεταφορικής ικανότητας διαμορφώνεται στα 2,2 εκατ. TEUs.
Η διαφορά της MSC με την άλλοτε πρώτη εταιρεία στον χώρο, Maersk, ξεπερνάει πλέον τα 2,15 εκατ. TEUs. Η δανέζικη εταιρεία βρίσκεται στη δεύτερη θέση του βάθρου της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, αθροίζοντας 4,6 εκατ. TEUs. Ακολουθεί η CMA CGM, η οποία πρόσφατα κατέκτησε το ορόσημο των 4 εκατ. TEUs. Αξίζει να αναφερθεί επιπλέον ότι και η κινεζική COSCO σημειώνει αξιόλογα επιτεύγματα στον χώρο, ξεπερνώντας τα 3,4 εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα.
Ο παγκόσμιος στόλος των containerships πλέον διαθέτει αθροιστική μεταφορική ικανότητα 32,5 εκατ. TEUs, με σχεδόν το 85% αυτών να αντιστοιχεί, είτε υπό τη μορφή ιδιόκτητης είτε υπό τη μορφή ναυλωμένης μεταφορικής ικανότητας, στους δέκα κορυφαίους διαχειριστές της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ