
Η τεχνολογία που φέρνει η Provaris στο προσκήνιο αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού για τη θαλάσσια αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Πολυστρωματικές χαλύβδινες πλάκες, ρομποτική παραγωγή και συγκολλήσεις λέιζερ επιτρέπουν την κατασκευή δεξαμενών υγροποιημένου CO₂ (LCO₂) χαμηλής πίεσης σε κλίμακα που μέχρι σήμερα θεωρούνταν μη ρεαλιστική. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερες αλλά σημαντικά μεγαλύτερες δεξαμενές, χωρητικότητας της τάξεως των 40.000-50.000 κ.μ., με καλύτερη εκμετάλλευση της γάστρας, χαμηλότερο βάρος ανά μονάδα φορτίου και ουσιαστική μείωση capex/opex και, κατ’ επέκταση, του ναύλου. Με αυτή την προσέγγιση, η εταιρεία αντιμετωπίζει τον περιορισμό χωρητικότητας των κλασικών δεξαμενών τύπου C, που σκοντάφτουν σε μη διαχειρίσιμα πάχη χάλυβα πέρα από τα ~60-70 mm.
Το επόμενο βήμα ωρίμανσης αυτής της λύσης είναι η έναρξη του FEED (Front-End Engineering Design), δηλαδή της λεπτομερούς προκαταρκτικής μηχανολογικής μελέτης που «κλειδώνει» το scope, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα κόστη, τα ρίσκα και το πρόγραμμα ενός έργου πριν από την οριστική επενδυτική απόφαση. Στην περίπτωση της Provaris, το FEED, που χρηματοδοτείται 100% από τη Yinson στο πλαίσιο της συμφωνίας κοινής ανάπτυξης, θα παραγάγει υπολογισμούς παραμετροποίησης της δομής και της αντοχής σε κόπωση (με μοντελοποίηση πεπερασμένων στοιχείων), καθώς και πρωτόκολλα κατασκευής και δοκιμών σε τμήματα δεξαμενής που θα φτιαχτούν στη ρομποτική μονάδα της εταιρείας στη Νορβηγία. Παράλληλα, η συνεχής συνεργασία με νηογνώμονα στοχεύει σε έγκριση σχεδίου στη φάση FEED μέσα στο 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για εμπορική αξιοποίηση.
Κεντρική εφαρμογή της τεχνολογίας είναι η ενσωμάτωση της μεγάλης δεξαμενής LCO₂ στην Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Έγχυσης (FSIU) της Yinson για υπεράκτια έγχυση CO₂. Η αρχιτεκτονική «μεγαλύτερες, λιγότερες δεξαμενές» μειώνει τον αριθμό συστημάτων και διεπαφών, απλοποιεί τη συντήρηση και αυξάνει την καθαρή μεταφορική ικανότητα για ίδιο εκτόπισμα κύτους.
Η Provaris και η Yinson προχωρούν στη σύσταση κοινής εταιρείας που θα κατέχει ισότιμα τα δικαιώματα επί του σχεδίου δεξαμενής και της μεθοδολογίας κατασκευής, με στόχο την αδειοδότηση και την κλιμάκωση της τεχνολογίας σε θαλάσσιες και χερσαίες εφαρμογές. Παράλληλα, επαφές με κορυφαίους πλοιοκτήτες στην Ασία (με τη συνδρομή της Clarksons) επιβεβαιώνουν ισχυρή ζήτηση για πλοία LCO₂ χαμηλής πίεσης μεγάλης κλίμακας, ενώ η συνεργασία Yinson και “K” LINE χαρτογραφεί λύσεις για μεταφορά και υπεράκτια έγχυση, αρχικά στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ