
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στις επιμέρους ναυλαγορές των δεξαμενόπλοιων.
Οι ναύλοι των VLCCs κυμαίνονται επί του παρόντος στα $28.078/ημέρα έναντι $28.204/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο μέσος όρος των ναύλων TCE μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου ήταν στα $39.630/ημέρα, 4% κάτω σε σχέση με τα $41.233/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
H πτώση των ναύλων των Suezmaxes είναι πιο ήπια και αντίστοιχα οι κατά μέσο όρο TCE ναύλοι είναι στα $38.845/ημέρα έναντι $44.347/ημέρα το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2024.
Στα Aframax/LR2, το τρέχον TCE κυμαίνεται στα $33.295/ημέρα, αυξημένο κατά 15% σε σχέση με πέρυσι. Ο μέσος όρος για το 2025 είναι στα $31.725/ημέρα, αρκετά χαμηλότερος από τα $46.812 το αντίστοιχο διάστημα το 2024.
Η διόρθωση της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες των πλοίων, με εξαίρεση τα VLCCs, των οποίων οι τιμές παρουσιάζουν ετήσια άνοδο. Ένα LR1 χωρητικότητας 76.000 dwt ναυπηγημένο το 2008 από τα ναυπηγεία Dalian πουλήθηκε τον Ιούλιο του 2024 έναντι $29,75 εκατ. Έναν χρόνο αργότερα, αντίστοιχης χωρητικότητας πλοίο ναυπηγημένο το 2010 από την STX άλλαξε χέρια έναντι $23,3 εκατ. $34,5 εκατ. πουλήθηκε πέρυσι τον Ιούλιο ένα Suezmax 159.000 dwt ναυπηγημένο το 2005 από την Daewoo. Έναν χρόνο αργότερα, δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 151.000 dwt ναυπηγημένο το 2003 από την HHI πουλήθηκε για $19 εκατ. Στον αντίποδα, τον περασμένο Ιούλιο, ένα VLCC που κατασκευάστηκε το 2004 στα ναυπηγεία Universal άλλαξε χέρια έναντι $41,5 εκατ., όταν έναν χρόνο πριν αντίστοιχο πλοίο (ναυπηγημένο το 2006) πουλήθηκε για $40 εκατ.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε σήμερα εκτελεστικό διάταγμα με το οποίο προστίθενται δασμοί 25% σε προϊόντα που εισάγονται από την Ινδία, «σε…
Τελεσίγραφο για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία απέστειλε στον Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Ντόναλντ Τραμπ, μέσω ειδικού απεσταλμένου του. Συγκεκριμένα, ο ειδικός απεσταλμένος των…
Οι ΗΠΑ εισέρχονται για άλλη μία φορά στον «διαστημικό αγώνα», με ακόμα πιο φιλόδοξα σχέδια από το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, στα σχέδια της NASA…
Πτώση στα έσοδα και στα κέρδη της κατέγραψε για το β΄ τρίμηνο η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία του κόσμου, η Saudi Aramco, η οποία επικαλέστηκε…
Ένας καινοτόμος σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τύπου Newcastlemax, χωρητικότητας 210.000 dwt, που θα ναυπηγηθεί από την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε στην αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία, με την έναρξη της κατασκευής τριών νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου «Aloha Class». Η τελετή καθέλκυσης…
Η ανάγκη της ναυτιλίας για μείωση του λειτουργικού κόστους, ενίσχυση της ασφάλειας και συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την ανάπτυξη της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και ένα ουσιαστικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση σημείωσε πρόσφατα ο Καναδάς. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ