
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στις επιμέρους ναυλαγορές των δεξαμενόπλοιων.
Οι ναύλοι των VLCCs κυμαίνονται επί του παρόντος στα $28.078/ημέρα έναντι $28.204/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο μέσος όρος των ναύλων TCE μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου ήταν στα $39.630/ημέρα, 4% κάτω σε σχέση με τα $41.233/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
H πτώση των ναύλων των Suezmaxes είναι πιο ήπια και αντίστοιχα οι κατά μέσο όρο TCE ναύλοι είναι στα $38.845/ημέρα έναντι $44.347/ημέρα το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2024.
Στα Aframax/LR2, το τρέχον TCE κυμαίνεται στα $33.295/ημέρα, αυξημένο κατά 15% σε σχέση με πέρυσι. Ο μέσος όρος για το 2025 είναι στα $31.725/ημέρα, αρκετά χαμηλότερος από τα $46.812 το αντίστοιχο διάστημα το 2024.
Η διόρθωση της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες των πλοίων, με εξαίρεση τα VLCCs, των οποίων οι τιμές παρουσιάζουν ετήσια άνοδο. Ένα LR1 χωρητικότητας 76.000 dwt ναυπηγημένο το 2008 από τα ναυπηγεία Dalian πουλήθηκε τον Ιούλιο του 2024 έναντι $29,75 εκατ. Έναν χρόνο αργότερα, αντίστοιχης χωρητικότητας πλοίο ναυπηγημένο το 2010 από την STX άλλαξε χέρια έναντι $23,3 εκατ. $34,5 εκατ. πουλήθηκε πέρυσι τον Ιούλιο ένα Suezmax 159.000 dwt ναυπηγημένο το 2005 από την Daewoo. Έναν χρόνο αργότερα, δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 151.000 dwt ναυπηγημένο το 2003 από την HHI πουλήθηκε για $19 εκατ. Στον αντίποδα, τον περασμένο Ιούλιο, ένα VLCC που κατασκευάστηκε το 2004 στα ναυπηγεία Universal άλλαξε χέρια έναντι $41,5 εκατ., όταν έναν χρόνο πριν αντίστοιχο πλοίο (ναυπηγημένο το 2006) πουλήθηκε για $40 εκατ.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ