
Την ανιούσα παίρνει εδώ και αρκετά χρόνια η παγκόσμια διυλιστική δυναμικότητα, τάση όμως που φαίνεται ότι θα ανατραπεί, καθώς ένας σημαντικός αριθμός διυλιστηρίων στον Ατλαντικό Ωκεανό παύει τη λειτουργία του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ΗΠΑ και Γερμανία δυναμικότητα ίση με περίπου 800.000 βαρέλια/ημέρα θα βγει από την εξίσωση. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια είναι πιθανό να παραμείνουν υπό πίεση, καθώς το Dangote στη Νιγηρία αναμένεται να φτάσει σε πλήρη παραγωγική ικανότητα βενζίνης αργότερα στο δ΄ τρίμηνο, ενώ η ζήτηση πιέζεται επίσης στη βασική εξαγωγική αγορά των ΗΠΑ. Δεδομένων των ανταγωνιστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά και ορισμένα αμερικανικά διυλιστήρια, με τις προσθήκες και των Dangote και Olmeca, ο ΙΕΑ αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα στη λεκάνη του Ατλαντικού θα συρρικνωθεί ταχύτερα από τη ζήτηση φέτος. Στον αντίποδα, ανατολικά του Σουέζ, το capacity των διυλιστηρίων συνεχίζει να αυξάνεται, αν και με μικρότερο ρυθμό.
Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για την αγορά των clean tankers. Με τη ζήτηση στις μεγαλύτερες αγορές της Δύσης να συρρικνώνεται, τα clean tankers ενδέχεται να στραφούν προς την Ανατολή. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό των νέων επεκτάσεων ανατολικά του Σουέζ επικεντρώνεται στην κάλυψη της εγχώριας ζήτησης και όχι των εξαγωγικών αγορών και ενδέχεται να μην ωφελήσει τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία. Από την άλλη, εάν η ζήτηση στην Ευρώπη συρρικνωθεί πιο αργά από τη δυναμικότητα διύλισης, θα μπορούσαμε να δούμε αυξημένες ανάγκες για εισαγωγές από τα ανατολικά του Σουέζ, υποστηρίζοντας ενδεχομένως τη ζήτηση για clean tankers.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι πυραυλικές επιθέσεις συνεχίζονται, άλλο ένα μπαράζ με δεκάδες πυραύλους εκτοξεύτηκαν προς το Ισραήλ, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός. Το ιρανικό πρακτορείο IRNA επιβεβαίωσε ότι…
Η DK Fotinakis ολοκλήρωσε με επιτυχία εργασίες επισκευής χαλύβδινων κατασκευών στο M/T Anikitos, προσφέροντας κρίσιμες επισκευές στη δομή του πλοίου με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.…
Η BSM Hellas, Bernhard Schulte Shipmanagement’s Ship Management Centre (SMC) στην Ελλάδα, γιορτάζει με υπερηφάνεια την 20ή επέτειό της φέτος. Στο πλαίσιο των εορτασμών…
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν. Στις πρώτες…
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ…
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η…
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ