
Την ανιούσα παίρνει εδώ και αρκετά χρόνια η παγκόσμια διυλιστική δυναμικότητα, τάση όμως που φαίνεται ότι θα ανατραπεί, καθώς ένας σημαντικός αριθμός διυλιστηρίων στον Ατλαντικό Ωκεανό παύει τη λειτουργία του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ΗΠΑ και Γερμανία δυναμικότητα ίση με περίπου 800.000 βαρέλια/ημέρα θα βγει από την εξίσωση. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια είναι πιθανό να παραμείνουν υπό πίεση, καθώς το Dangote στη Νιγηρία αναμένεται να φτάσει σε πλήρη παραγωγική ικανότητα βενζίνης αργότερα στο δ΄ τρίμηνο, ενώ η ζήτηση πιέζεται επίσης στη βασική εξαγωγική αγορά των ΗΠΑ. Δεδομένων των ανταγωνιστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά και ορισμένα αμερικανικά διυλιστήρια, με τις προσθήκες και των Dangote και Olmeca, ο ΙΕΑ αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα στη λεκάνη του Ατλαντικού θα συρρικνωθεί ταχύτερα από τη ζήτηση φέτος. Στον αντίποδα, ανατολικά του Σουέζ, το capacity των διυλιστηρίων συνεχίζει να αυξάνεται, αν και με μικρότερο ρυθμό.
Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για την αγορά των clean tankers. Με τη ζήτηση στις μεγαλύτερες αγορές της Δύσης να συρρικνώνεται, τα clean tankers ενδέχεται να στραφούν προς την Ανατολή. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό των νέων επεκτάσεων ανατολικά του Σουέζ επικεντρώνεται στην κάλυψη της εγχώριας ζήτησης και όχι των εξαγωγικών αγορών και ενδέχεται να μην ωφελήσει τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία. Από την άλλη, εάν η ζήτηση στην Ευρώπη συρρικνωθεί πιο αργά από τη δυναμικότητα διύλισης, θα μπορούσαμε να δούμε αυξημένες ανάγκες για εισαγωγές από τα ανατολικά του Σουέζ, υποστηρίζοντας ενδεχομένως τη ζήτηση για clean tankers.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ