
Την ανιούσα παίρνει εδώ και αρκετά χρόνια η παγκόσμια διυλιστική δυναμικότητα, τάση όμως που φαίνεται ότι θα ανατραπεί, καθώς ένας σημαντικός αριθμός διυλιστηρίων στον Ατλαντικό Ωκεανό παύει τη λειτουργία του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ΗΠΑ και Γερμανία δυναμικότητα ίση με περίπου 800.000 βαρέλια/ημέρα θα βγει από την εξίσωση. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια είναι πιθανό να παραμείνουν υπό πίεση, καθώς το Dangote στη Νιγηρία αναμένεται να φτάσει σε πλήρη παραγωγική ικανότητα βενζίνης αργότερα στο δ΄ τρίμηνο, ενώ η ζήτηση πιέζεται επίσης στη βασική εξαγωγική αγορά των ΗΠΑ. Δεδομένων των ανταγωνιστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά και ορισμένα αμερικανικά διυλιστήρια, με τις προσθήκες και των Dangote και Olmeca, ο ΙΕΑ αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα στη λεκάνη του Ατλαντικού θα συρρικνωθεί ταχύτερα από τη ζήτηση φέτος. Στον αντίποδα, ανατολικά του Σουέζ, το capacity των διυλιστηρίων συνεχίζει να αυξάνεται, αν και με μικρότερο ρυθμό.
Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για την αγορά των clean tankers. Με τη ζήτηση στις μεγαλύτερες αγορές της Δύσης να συρρικνώνεται, τα clean tankers ενδέχεται να στραφούν προς την Ανατολή. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό των νέων επεκτάσεων ανατολικά του Σουέζ επικεντρώνεται στην κάλυψη της εγχώριας ζήτησης και όχι των εξαγωγικών αγορών και ενδέχεται να μην ωφελήσει τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία. Από την άλλη, εάν η ζήτηση στην Ευρώπη συρρικνωθεί πιο αργά από τη δυναμικότητα διύλισης, θα μπορούσαμε να δούμε αυξημένες ανάγκες για εισαγωγές από τα ανατολικά του Σουέζ, υποστηρίζοντας ενδεχομένως τη ζήτηση για clean tankers.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ