
Επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2025 προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεσή της.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι εκτιμήσεις της Τράπεζας για την παγκόσμια ανάπτυξη, μολονότι διαμορφώνονται πλέον στο 2,3%, καταγράφουν πτώση 0,4%, σε διάστημα μόλις έξι μηνών. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη κατά το 2025 θα είναι η πλέον ισχνή ‒εκτός ύφεσης‒ από το 2008 και έπειτα. Οι υψηλότεροι δασμοί και η αυξημένη αβεβαιότητα αποτελούν «σημαντικό εμπόδιο» για σχεδόν όλες τις οικονομίες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης.
Μέχρι το 2027, η παγκόσμια ανάπτυξη του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος αναμένεται να είναι κατά μέσο όρο μόλις 2,5%, ο πιο αργός ρυθμός ανάπτυξης από οποιαδήποτε δεκαετία από τη δεκαετία του 1960. Παράλληλα, η έκθεση προβλέπει ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα καταγράψει άνοδο κατά 1,8% το 2025, από 3,4% το 2024, με τον παγκόσμιο πληθωρισμό να αναμένεται να φτάσει το 2,9% το 2025.
Τέλος, οι αναπτυσσόμενες χώρες φαίνεται ότι θα υποστούν τις μεγαλύτερες απώλειες. Μέχρι το 2027, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ των αναπτυσσόμενων οικονομιών θα είναι 6% χαμηλότερο από τα προ πανδημίας επίπεδα, και αυτές οι χώρες –εξαιρουμένης της Κίνας– θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 χρόνια για να ανακτήσουν τις οικονομικές απώλειες της δεκαετίας του 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ