
Παρά τις τάσεις που αναδύονται στο εμπόριο ξηρών φορτίων, ο βωξίτης φαίνεται να αποκτά μια νέα δυναμική, αν και τοπικές και περιφερειακές πολιτικές «θολώνουν» τις προοπτικές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2024 το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο βωξίτη αυξήθηκε κατά 12%, ενώ φέτος αναμένεται να αυξηθεί κατά ένα επιπλέον 9%, αγγίζοντας τον αριθμό-ρεκόρ των 205 εκατ. τόνων. Οδηγό της ανάπτυξης αποτελεί η Κίνα, που εστιάζει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, ηλιακών πάρκων και υποδομών.
Στο μέτωπο των εξαγωγέων, αλλαγή δεδομένων φέρνει η πρόσφατη απόφαση της στρατιωτικής κυβέρνησης της Γουινέας να ανακαλέσει 51 άδειες εξόρυξης βωξίτη, χρυσού, διαμαντιών, γραφίτη και σιδήρου. Η συγκεκριμένη κίνηση υπογραμμίζει ένα αυξανόμενο κύμα «εθνικισμού των πόρων» σε όλη την Υποσαχάρια Αφρική. Παράλληλα, τέτοιες ενέργειες εισάγουν αυξημένους κινδύνους για τους επενδυτές και τις αλυσίδες εφοδιασμού, σηματοδοτώντας την πρόθεση του δυτικοαφρικανικού κράτους για αυστηρότερο κρατικό έλεγχο του ορυκτού του πλούτου. Την ίδια ώρα, πάντως, ένας ακόμα πονοκέφαλος για τις εξαγωγές βωξίτη της Γουινέας είναι η επέκταση της δυναμικότητας των εγχώριων διυλιστηρίων αλουμίνας, για την παραγωγή της οποίας ο βωξίτης αποτελεί πρώτη ύλη.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ πολιτικών αποφάσεων, βιομηχανικής παραγωγής και παγκόσμιων αγορών εμπορευμάτων καθίσταται πιο ισχυρή από ποτέ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ