
Καθώς τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα συμβατικά, κυρίως λόγω περιορισμένης παραγωγής, η πρεμιέρα του πρώτου εμπορικής κλίμακας εργοστασίου παραγωγής e-μεθανόλης συνιστά ένα ορόσημο για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, την Τρίτη 13 Μαΐου εκκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο εμπορικής κλίμακας εργοστάσιο παραγωγής e-μεθανόλης παγκοσμίως. Πρόκειται για ένα εργοστάσιο που αναπτύχθηκε στο Κάσο της νότιας Δανίας από τη δανική European Energy και την ιαπωνική Mitsui και κόστισε περίπου 150 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των δύο εταιρειών, το εργοστάσιο θα παράγει 42.000 τόνους, ή 53 εκατ. λίτρα, e-μεθανόλης ετησίως, αξιοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα.
Το συγκεκριμένο έργο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της Maersk, που αναμένεται να αγοράζει μέρος της παραγωγής του εργοστασίου ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών για τα πλοία της. Υπενθυμίζεται ότι, επί του παρόντος, ο στόλος του liner κολοσσού αριθμεί 13 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης, ενώ στο orderbook της εταιρείας βρίσκονται ακόμα 13 τέτοια πλοία.
Τέλος, σύμφωνα με τη Maersk, η ετήσια παραγωγή του εργοστασίου στη Δανία επαρκεί για να τροφοδοτήσει ένα containership μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs που εκτελεί δρομολόγιο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Η εκλογική επιτροπή στη Νότια Κορέα ανακήρυξε επίσημα σήμερα τον Lee Jae-myung νέο Πρόεδρο, μετά τη νίκη του στις χθεσινές πρόωρες προεδρικές εκλογές, τις…
Στον στόλο της Thenamaris προστέθηκε και επίσημα το νεότευκτο Aframax tanker «Seawish». Το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.…
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθαν, τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Ειδικότερα, από τα locks…
Πτώση κατά 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ τον Μάιο, σε σχέση με τον όγκο εξαγωγών του Απριλίου. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές LNG…
Η νέα γενιά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών της GEFO θα εξοπλιστεί με τα συστήματα αιολικής πρόωσης Norsepower Rotor Sails. Η ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ