
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωτοπόροι στην τεχνολογική καινοτομία για τη ναυτιλία. Πιο συγκεκριμένα, Capital, Navios και Dorian LPG συμμετέχουν στο Ναυτιλιακό Consortium του MIT.
Ειδικότερα, ο American Bureau of Shipping (ABS), η Capital Clean Energy Carriers Corp. και η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering συνιστούν ιδρυτικά μέλη στο νέο Ναυτιλιακό Consortium του MIT, μια πρωτοποριακή συνεργασία της ακαδημαϊκής κοινότητας με κορυφαίους παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου με στόχο την ανάπτυξη προηγμένων λύσεων που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Αυτό το νέο διεθνές consortium συγκεντρώνει ηγετικές φυσιογνωμίες της ακαδημαϊκής και ναυτιλιακής κοινότητας, αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες στον τομέα της πυρηνικής πρόωσης και των εναλλακτικών καυσίμων, στρατηγικές διαχείρισης βασισμένες στα δεδομένα για βελτιστοποιημένη απόδοση και λήψη αποφάσεων, αυτόνομα συστήματα και κυβερνοασφάλεια, καθώς και κατασκευή ανταλλακτικών επί του πλοίου. Αντιμετωπίζοντας τις επιβλαβείς για το κλίμα εκπομπές του ναυτιλιακού κλάδου — ο οποίος μεταφέρει το 90% των φορτίων παγκοσμίως και ευθύνεται για το 2% των ενεργειακών εκπομπών CO₂ διεθνώς — αυτή η πρωτοβουλία υποστηρίζει τη φιλική προς το περιβάλλον διαχείρηση πλοίων σύμφωνα με τους στόχους απανθρακοποίησης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Τα μέλη του consortium έχουν στόχο να διερευνήσουν μαζί νέα τεχνικά σχέδια που ανταποκρίνονται στις οικονομικές, τεχνολογικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις της εμπορικής ναυτιλίας, να αξιολογήσουν τη βιωσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων, να αναπτύξουν αλγορίθμους βασισμένους στα δεδομένα, και να ενισχύσουν αυτόνομες πλατφόρμες με επίκεντρο το κλίμα, τη βιωσιμότητα, την τεχνητή νοημοσύνη και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) για βιομηχανική παραγωγή.
Τα Ιδρυτικά Μέλη του Ναυτιλιακού Consortium είναι: ο American Bureau of Shipping (ABS), η Capital Clean Energy Carriers Corp. και η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering.
Τα Μέλη Καινοτομίας περιλαμβάνουν: Foresight Group, Navios Maritime Partners L.P., Singapore Maritime Institute και Dorian LPG.
Ο Καθηγητής Θέμης Σαψής, Διευθυντής του Κέντρου Θαλάσσιας Μηχανολογίας (Center for Ocean Engineering) στο MIT, δήλωσε: «Αυτή η σύμπραξη οραματίζεται την ανάπτυξη καινοτόμων μηχανολογικών λύσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, όπως πυρηνική πρόωση, σύνθετη αναλυση δεδομένων και αυτονομία, εξελιγμένα πλαίσια κυβερνοασφάλειας, νέες υδροδυναμικές προσεγγίσεις και τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης, που θα προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε εταιρείες και οργανισμούς.
Είναι μια ενέργεια που θα αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του MIT, ως καταλύτη συνεργειών ανάμεσα στις συμμετέχουσες εταιρείες και σχεδόν κάθε τμήμα της Σχολής Engineering, σε στενή συνεργασία με το Schwarzman College of Computing, ενώ θα ενισχύσει τα προγράμματά μας σε τεχνολογία και πολιτική, ένα απαραίτητο συστατικό στοιχείο για μια τέτοια προσπάθεια», πρόσθεσε ο Σαψής.
«Αυτό το consortium αποτελεί έναν ισχυρό συνασπισμό σημαντικών εταιρειών που, από κοινού, έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας» δήλωσε ο Christopher J. Wiernicki, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του αμερικανικού νηογνώμονα ABS. « Τα μέλη του είναι κορυφαίοι διεθνώς οργανισμοί με ουσιαστική επιρροή. Η δυνατότητα αξιοποίησης της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας τους, σε συνδυασμό με την τεχνολογική εμβέλεια του MIT, αποτελεί την κινητήριο δύναμη για πραγματική πρόοδο. Εκτός από την έρευνα σε βασικά εμπόδια, περιορισμούς και ελλείψεις γνώσης στο ζήτημα των εκπομπών, η κοινοπραξία φιλοδοξεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και πολιτικών καινοτομίας που είναι κρίσιμες για το μέλλον. Μακροπρόθεσμα, στοχεύει να προσδώσει το βάρος που χρειάζεται για να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης εκπομπών.»
Ως Ιδρυτικό Μέλος του consortium, η Capital Clean Energy Carriers Corp. φιλοδοξεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο, προσφέροντας λειτουργική τεχνογνωσία και πολύτιμες πρακτικές γνώσεις από τον πολυσύνθετο στόλο της, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλούς τύπους πλοίων με διαφορετικές τεχνολογίες. Αυτή η συνεργασία στοχεύει να προωθήσει την καινοτομία, να θεσπίσει ισχυρά πρότυπα και να διαμορφώσει στρατηγικές πολιτικές για το μέλλον. Αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα, και σε συνεργασία με τα μέλη της σύμπραξης, η CCEC θα συμβάλει στην ανάπτυξη βελτιωμένων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογικών λύσεων που αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των πλοίων, τη βελτίωση της προληπτικής συντήρησης και την πρόοδο στην αυτόνομη λήψη αποφάσεων.
«Στην Capital Clean Energy Carriers Corp. ηγούμαστε της ανάπτυξης προηγμένων τεχνολογιών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο για μια πιο ενεργειακά αποδοτική, ασφαλέστερη και βιώσιμη ναυτιλια. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το νέο Ναυτιλιακό Consortium θα επιφέρει ριζικές αλλαγές, ενισχύοντας την καινοτομία στις ναυτιλιακές πρακτικές, ενδυναμώνοντας την ανθεκτικότητα απέναντι στις προκλήσεις και ανοίγοντας τον δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της CCEC, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος.
Η συμμετοχή της CCEC στo Ναυτιλιακό Consortium αποτελεί ορόσημο που υπογραμμίζει τη διαρκή δέσμευση της εταιρείας σε καθαρότερες ενεργειακές λύσεις και έναν πιο «πράσινο» μέλλον για τον κλάδο.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουμε από κοινού το σύστημα HiNAS (Hyundai Intelligent Navigation Assistant System) με την Capital, στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για την προώθηση της αυτόνομης πλοήγησης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Θα ξεκινήσουμε ολοκληρωμένη επαλήθευση των διαφορετικών λύσεων που αναπτύσσονται σε συνεργασία με την Avikus. Μέσω της συμμετοχής μας στo consortium, στοχεύουμε να θέσουμε παγκόσμια τεχνολογικά πρότυπα και να ηγηθούμε στην ανάπτυξη πλοίων επόμενης γενιάς που θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, οικονομικά αποδοτικά και αξιόπιστα.» δήλωσε ο κ. Chang Kwangpil, Τεχνικός Διευθυντής (CTO) της HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ