
Στις επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή εστιάζει πρόσφατη έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας με τίτλο «The Deepening Red Sea Shipping Crisis: Impacts and Outlook».
Ειδικότερα, μέχρι τα τέλη του 2024, οι διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ ‒μέσω της οποίας είθισται να μεταφέρεται περίπου το 30% του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων‒ μειώθηκαν κατά σχεδόν 75%. Από την άλλη, τα επίπεδα ναυσιπλοΐας γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος αυξήθηκαν κατά περίπου 50%.
Παράλληλα, ο αντίκτυπος της κρίσης κατέστη εμφανής και στη ναυσιπλοΐα από τα Στενά του Ορμούζ ‒ίσως το πιο κρίσιμο θαλάσσιο πέρασμα για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου‒ η οποία μειώθηκε κατά 15%.
Την ίδια ώρα, η εκτροπή των πλοίων γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος οδήγησε σε αύξηση του μέσου χρόνου ολοκλήρωσης ταξιδιών, άνοδο των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αύξηση της συμφόρησης πλοίων σε συγκεκριμένους λιμένες.
Όσον αφορά την επιστροφή στην κανονικότητα, η Παγκόσμια Τράπεζα εξετάζει τρία διαφορετικά σενάρια: Το βασικό σενάριο κάνει λόγο για επιστροφή του παγκόσμιου εμπορίου στην ανάπτυξη τον Οκτώβριο του 2025, το δεύτερο σενάριο για επίλυση τον Μάιο, ενώ το τρίτο για άμεση επίλυση τον Φεβρουάριο, η οποία όμως μάλλον δύσκολα θα επιτευχθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ