
Η κυβερνοασφάλεια πλέον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς η τεχνολογική πρόοδος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά συνάμα αυξάνει τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο DNV σχολιάζει τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία. Περίπου ένας στους τρεις συμμετέχοντες απάντησε ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση τους 12 μήνες έως και τον Οκτώβριο του 2024. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2023, 17% είχαν απαντήσει ότι η εταιρεία τους είχε δεχτεί κυβερνοεπίθεση τα προηγούμενα πέντε έτη.
Η εξέλιξη αυτή έχει καταστήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τον μεγαλύτερο κίνδυνο σύμφωνα με τους επικεφαλής εταιρειών, με επτά στους δέκα, βάσει της έρευνας του DNV, να τις θεωρούν τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει φέρει την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ένα βήμα πιο κοντά. Πλέον, τουλάχιστον 42.000 πλοία παγκοσμίως είναι συνδεδεμένα με δορυφορικές υπηρεσίες. Πέραν των δυνατοτήτων που παρέχει το γεγονός αυτό, αυξάνει και τους κινδύνους.
Παράλληλα, ορισμένα συμβάντα φέρονται να συνδέονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Άλλωστε, τα τελευταία έτη έχουν καταγραφεί κυβερνοεπιθέσεις σε ζωτικής σημασίας υποδομές κρατών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει εκ νέου τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην απρόσκοπτη διενέργεια του εμπορίου.
Την ίδια ώρα, βάσει των ευρημάτων της έρευνας του DNV, το 36% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην οποία εργάζονται θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες. Δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση ήταν το «Δεν γνωρίζω» με ποσοστό 29%, ενώ 23% συγκέντρωσε η απάντηση «Θα παραμείνουν σε ίδια επίπεδα» και 12% η απάντηση «Θα μειωθούν».
Στην έρευνα του DNV συμμετείχαν 489 επαγγελματίες που εργάζονται στη ναυτιλία, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με επικεφαλής εταιρειών και ειδικούς του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ