
Η κυβερνοασφάλεια πλέον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς η τεχνολογική πρόοδος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά συνάμα αυξάνει τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο DNV σχολιάζει τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία. Περίπου ένας στους τρεις συμμετέχοντες απάντησε ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση τους 12 μήνες έως και τον Οκτώβριο του 2024. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2023, 17% είχαν απαντήσει ότι η εταιρεία τους είχε δεχτεί κυβερνοεπίθεση τα προηγούμενα πέντε έτη.
Η εξέλιξη αυτή έχει καταστήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τον μεγαλύτερο κίνδυνο σύμφωνα με τους επικεφαλής εταιρειών, με επτά στους δέκα, βάσει της έρευνας του DNV, να τις θεωρούν τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει φέρει την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ένα βήμα πιο κοντά. Πλέον, τουλάχιστον 42.000 πλοία παγκοσμίως είναι συνδεδεμένα με δορυφορικές υπηρεσίες. Πέραν των δυνατοτήτων που παρέχει το γεγονός αυτό, αυξάνει και τους κινδύνους.
Παράλληλα, ορισμένα συμβάντα φέρονται να συνδέονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Άλλωστε, τα τελευταία έτη έχουν καταγραφεί κυβερνοεπιθέσεις σε ζωτικής σημασίας υποδομές κρατών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει εκ νέου τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην απρόσκοπτη διενέργεια του εμπορίου.
Την ίδια ώρα, βάσει των ευρημάτων της έρευνας του DNV, το 36% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην οποία εργάζονται θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες. Δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση ήταν το «Δεν γνωρίζω» με ποσοστό 29%, ενώ 23% συγκέντρωσε η απάντηση «Θα παραμείνουν σε ίδια επίπεδα» και 12% η απάντηση «Θα μειωθούν».
Στην έρευνα του DNV συμμετείχαν 489 επαγγελματίες που εργάζονται στη ναυτιλία, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με επικεφαλής εταιρειών και ειδικούς του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ