
Η κυβερνοασφάλεια πλέον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς η τεχνολογική πρόοδος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά συνάμα αυξάνει τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο DNV σχολιάζει τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία. Περίπου ένας στους τρεις συμμετέχοντες απάντησε ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση τους 12 μήνες έως και τον Οκτώβριο του 2024. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2023, 17% είχαν απαντήσει ότι η εταιρεία τους είχε δεχτεί κυβερνοεπίθεση τα προηγούμενα πέντε έτη.
Η εξέλιξη αυτή έχει καταστήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τον μεγαλύτερο κίνδυνο σύμφωνα με τους επικεφαλής εταιρειών, με επτά στους δέκα, βάσει της έρευνας του DNV, να τις θεωρούν τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει φέρει την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ένα βήμα πιο κοντά. Πλέον, τουλάχιστον 42.000 πλοία παγκοσμίως είναι συνδεδεμένα με δορυφορικές υπηρεσίες. Πέραν των δυνατοτήτων που παρέχει το γεγονός αυτό, αυξάνει και τους κινδύνους.
Παράλληλα, ορισμένα συμβάντα φέρονται να συνδέονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Άλλωστε, τα τελευταία έτη έχουν καταγραφεί κυβερνοεπιθέσεις σε ζωτικής σημασίας υποδομές κρατών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει εκ νέου τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην απρόσκοπτη διενέργεια του εμπορίου.
Την ίδια ώρα, βάσει των ευρημάτων της έρευνας του DNV, το 36% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην οποία εργάζονται θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες. Δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση ήταν το «Δεν γνωρίζω» με ποσοστό 29%, ενώ 23% συγκέντρωσε η απάντηση «Θα παραμείνουν σε ίδια επίπεδα» και 12% η απάντηση «Θα μειωθούν».
Στην έρευνα του DNV συμμετείχαν 489 επαγγελματίες που εργάζονται στη ναυτιλία, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με επικεφαλής εταιρειών και ειδικούς του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ