
Η κυβερνοασφάλεια πλέον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς η τεχνολογική πρόοδος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά συνάμα αυξάνει τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο DNV σχολιάζει τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία. Περίπου ένας στους τρεις συμμετέχοντες απάντησε ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση τους 12 μήνες έως και τον Οκτώβριο του 2024. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2023, 17% είχαν απαντήσει ότι η εταιρεία τους είχε δεχτεί κυβερνοεπίθεση τα προηγούμενα πέντε έτη.
Η εξέλιξη αυτή έχει καταστήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τον μεγαλύτερο κίνδυνο σύμφωνα με τους επικεφαλής εταιρειών, με επτά στους δέκα, βάσει της έρευνας του DNV, να τις θεωρούν τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει φέρει την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ένα βήμα πιο κοντά. Πλέον, τουλάχιστον 42.000 πλοία παγκοσμίως είναι συνδεδεμένα με δορυφορικές υπηρεσίες. Πέραν των δυνατοτήτων που παρέχει το γεγονός αυτό, αυξάνει και τους κινδύνους.
Παράλληλα, ορισμένα συμβάντα φέρονται να συνδέονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Άλλωστε, τα τελευταία έτη έχουν καταγραφεί κυβερνοεπιθέσεις σε ζωτικής σημασίας υποδομές κρατών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει εκ νέου τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην απρόσκοπτη διενέργεια του εμπορίου.
Την ίδια ώρα, βάσει των ευρημάτων της έρευνας του DNV, το 36% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην οποία εργάζονται θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες. Δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση ήταν το «Δεν γνωρίζω» με ποσοστό 29%, ενώ 23% συγκέντρωσε η απάντηση «Θα παραμείνουν σε ίδια επίπεδα» και 12% η απάντηση «Θα μειωθούν».
Στην έρευνα του DNV συμμετείχαν 489 επαγγελματίες που εργάζονται στη ναυτιλία, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με επικεφαλής εταιρειών και ειδικούς του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ