
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μίλησε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greener Shipping Summit», που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Τρίτη 12 Νοεμβρίου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε αρχικά ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε φάση αναβίωσης μετά τις επενδύσεις Ξενοκώστα και Προκοπίου και πρόσθεσε ότι «αυτή η τεχνογνωσία και αυτό το εργατικό δυναμικό θα πρέπει να κεφαλαιοποιηθούν προκειμένου σύγχρονα πλοία να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Αυτό είναι και το όραμά μας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».
Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έκαναν ποδαρικό τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από 15 χρόνια παύσης της λειτουργίας τους, ενώ πλέον οι υποδομές είναι fully booked. O κ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας για το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση των βιομηχανικών δυνατότητων τους και «να συστήσουμε τον εαυτό μας σε πολλούς τομείς της αγοράς». Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος αλλά και πρόκληση είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μπορούν να επισκευάζουν LNG carriers, συνιστώντας το μοναδικό ναυπηγείο στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα πλοία.
Δεύτερο στόχο αποτελεί η δημιουργία μιας νέας πλωτής δεξαμενής, που θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μικρότερου μεγέθους από τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Τα mega yachts αποτελούν έναν ακόμα πυλώνα εστίασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως επίσης και η ναυπήγηση αλλά και η επισκευή πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Ακτοφυλακή. Κατά τον κ. Βαρβιτσιώτη, τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός στόχος είναι η διάδοση νέων γνώσεων και η παροχή διαρκούς εκπαίδευσης στους εργαζομένους των ναυπηγείων.
«Το feedback που λαμβάνουμε από την αγορά είναι ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά σε σχέση με τα ναυπηγεία της γειτονικής Τουρκίας, τα οποία αύξησαν τις δυνατότητές τους τα τελευταία 15 χρόνια, όταν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά ήταν κλειστά. […] Η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα προσφέρει τόσο στα ναυπηγεία όσο και στις [ναυτιλιακές] εταιρείες ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν, είναι και θα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές υποδομές της χώρας και ένα ζωτικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για την εθνική άμυνα, κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ