
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μίλησε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greener Shipping Summit», που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Τρίτη 12 Νοεμβρίου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε αρχικά ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε φάση αναβίωσης μετά τις επενδύσεις Ξενοκώστα και Προκοπίου και πρόσθεσε ότι «αυτή η τεχνογνωσία και αυτό το εργατικό δυναμικό θα πρέπει να κεφαλαιοποιηθούν προκειμένου σύγχρονα πλοία να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Αυτό είναι και το όραμά μας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».
Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έκαναν ποδαρικό τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από 15 χρόνια παύσης της λειτουργίας τους, ενώ πλέον οι υποδομές είναι fully booked. O κ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας για το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση των βιομηχανικών δυνατότητων τους και «να συστήσουμε τον εαυτό μας σε πολλούς τομείς της αγοράς». Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος αλλά και πρόκληση είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μπορούν να επισκευάζουν LNG carriers, συνιστώντας το μοναδικό ναυπηγείο στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα πλοία.
Δεύτερο στόχο αποτελεί η δημιουργία μιας νέας πλωτής δεξαμενής, που θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μικρότερου μεγέθους από τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Τα mega yachts αποτελούν έναν ακόμα πυλώνα εστίασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως επίσης και η ναυπήγηση αλλά και η επισκευή πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Ακτοφυλακή. Κατά τον κ. Βαρβιτσιώτη, τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός στόχος είναι η διάδοση νέων γνώσεων και η παροχή διαρκούς εκπαίδευσης στους εργαζομένους των ναυπηγείων.
«Το feedback που λαμβάνουμε από την αγορά είναι ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά σε σχέση με τα ναυπηγεία της γειτονικής Τουρκίας, τα οποία αύξησαν τις δυνατότητές τους τα τελευταία 15 χρόνια, όταν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά ήταν κλειστά. […] Η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα προσφέρει τόσο στα ναυπηγεία όσο και στις [ναυτιλιακές] εταιρείες ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν, είναι και θα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές υποδομές της χώρας και ένα ζωτικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για την εθνική άμυνα, κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
UMAR Shipping Services Ltd, part of the UW Group, is proud to announce that it has been awarded with the Corporate Social Responsibility (CSR)…
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Sea-Intelligence. Βάσει των δεδομένων σχετικά με την εξέλιξη…
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα. Ο υπάρχων στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ