
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μίλησε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greener Shipping Summit», που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Τρίτη 12 Νοεμβρίου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε αρχικά ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε φάση αναβίωσης μετά τις επενδύσεις Ξενοκώστα και Προκοπίου και πρόσθεσε ότι «αυτή η τεχνογνωσία και αυτό το εργατικό δυναμικό θα πρέπει να κεφαλαιοποιηθούν προκειμένου σύγχρονα πλοία να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Αυτό είναι και το όραμά μας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».
Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έκαναν ποδαρικό τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από 15 χρόνια παύσης της λειτουργίας τους, ενώ πλέον οι υποδομές είναι fully booked. O κ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας για το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση των βιομηχανικών δυνατότητων τους και «να συστήσουμε τον εαυτό μας σε πολλούς τομείς της αγοράς». Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος αλλά και πρόκληση είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μπορούν να επισκευάζουν LNG carriers, συνιστώντας το μοναδικό ναυπηγείο στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα πλοία.
Δεύτερο στόχο αποτελεί η δημιουργία μιας νέας πλωτής δεξαμενής, που θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μικρότερου μεγέθους από τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Τα mega yachts αποτελούν έναν ακόμα πυλώνα εστίασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως επίσης και η ναυπήγηση αλλά και η επισκευή πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Ακτοφυλακή. Κατά τον κ. Βαρβιτσιώτη, τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός στόχος είναι η διάδοση νέων γνώσεων και η παροχή διαρκούς εκπαίδευσης στους εργαζομένους των ναυπηγείων.
«Το feedback που λαμβάνουμε από την αγορά είναι ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά σε σχέση με τα ναυπηγεία της γειτονικής Τουρκίας, τα οποία αύξησαν τις δυνατότητές τους τα τελευταία 15 χρόνια, όταν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά ήταν κλειστά. […] Η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα προσφέρει τόσο στα ναυπηγεία όσο και στις [ναυτιλιακές] εταιρείες ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν, είναι και θα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές υποδομές της χώρας και ένα ζωτικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για την εθνική άμυνα, κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ