
Αντιδράσεις περιβαλλοντικών ΜΚΟ έφερε η πρόσφατη εφαρμογή νομοθεσίας του ΙΜΟ, σύμφωνα με την οποία πλοία στην Αρκτική απαγορεύεται να μεταφέρουν ή να καίνε heavy fuel oil.
H νομοθεσία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να εκφράζουν την αντίδρασή τους για το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής των περιορισμών και το γεγονός ότι δεν περιορίζονται οι εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
«Η ναυσιπλοΐα στην Αρκτική συνεχίζει να αυξάνεται τόσο σε όρους αριθμού των πλοίων όσο και σε όρους χρόνου που τα πλοία πλέουν στην Αρκτική», δήλωσε στο Reuters η Sian Prior, επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, η οποία περιλαμβάνει 20 περιβαλλοντικές ομάδες. Καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά διαπλεύσιμη την Αρκτική, ο κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας αυξάνεται, σημειώνει.
Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση εκκίνησε την 1η Ιουλίου, η πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας μετατίθεται για το 2029, όταν συγκεκριμένος αριθμός εξαιρέσεων θα λήξει. Μία εξ αυτών προέρχεται από παράκτια κράτη της Αρκτικής τα οποία χορηγούν εξαιρέσεις σε πλοία που φέρουν τη σημαία τους, ενώ επιχειρούν στα εν λόγω ύδατα, μέχρι το 2029. Ακόμη, το δημοσίευμα του Reuters αποκαλύπτει ότι το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά θα χορηγήσει εξαιρέσεις σε πλοία με καναδική σημαία που εμπλέκονται στην προμήθεια τροφίμων και καυσίμων σε κοινότητες της Αρκτικής μέχρι την 1η Ιουλίου 2026.
Ερωτηματικό παραμένει η στάση της Ρωσίας, με τη Sovcomflot να ανακοινώνει ότι «θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις τόσο των διεθνών όσο και των εθνικών ναυτιλιακών αρχών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ