
Αντιδράσεις περιβαλλοντικών ΜΚΟ έφερε η πρόσφατη εφαρμογή νομοθεσίας του ΙΜΟ, σύμφωνα με την οποία πλοία στην Αρκτική απαγορεύεται να μεταφέρουν ή να καίνε heavy fuel oil.
H νομοθεσία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να εκφράζουν την αντίδρασή τους για το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής των περιορισμών και το γεγονός ότι δεν περιορίζονται οι εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
«Η ναυσιπλοΐα στην Αρκτική συνεχίζει να αυξάνεται τόσο σε όρους αριθμού των πλοίων όσο και σε όρους χρόνου που τα πλοία πλέουν στην Αρκτική», δήλωσε στο Reuters η Sian Prior, επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, η οποία περιλαμβάνει 20 περιβαλλοντικές ομάδες. Καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά διαπλεύσιμη την Αρκτική, ο κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας αυξάνεται, σημειώνει.
Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση εκκίνησε την 1η Ιουλίου, η πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας μετατίθεται για το 2029, όταν συγκεκριμένος αριθμός εξαιρέσεων θα λήξει. Μία εξ αυτών προέρχεται από παράκτια κράτη της Αρκτικής τα οποία χορηγούν εξαιρέσεις σε πλοία που φέρουν τη σημαία τους, ενώ επιχειρούν στα εν λόγω ύδατα, μέχρι το 2029. Ακόμη, το δημοσίευμα του Reuters αποκαλύπτει ότι το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά θα χορηγήσει εξαιρέσεις σε πλοία με καναδική σημαία που εμπλέκονται στην προμήθεια τροφίμων και καυσίμων σε κοινότητες της Αρκτικής μέχρι την 1η Ιουλίου 2026.
Ερωτηματικό παραμένει η στάση της Ρωσίας, με τη Sovcomflot να ανακοινώνει ότι «θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις τόσο των διεθνών όσο και των εθνικών ναυτιλιακών αρχών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ