
Καθώς αναλυτές κολοσσών των τακτικών γραμμών κάνουν λόγο για μια (επιμένουσα) ασφυκτική κατάσταση στους λιμένες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, η Αρχή του λιμένα Tanger Med στο Μαρόκο επιλέγει να εστιάσει στον θετικό –για τον λιμένα– αντίκτυπο της επικρατούσας κατάστασης.
«Θα ξεπεράσουμε την ονομαστική διεκπεραιωτική ικανότητά μας το 2024», δήλωσε στο Reuters ο Deputy Managing Director του λιμένα, Rachid Houari. «Η διεκπεραιωτική ικανότητα καθενός εκ των τερματικών μας είναι ελαφρώς αυξημένη έναντι της ονομαστικής τους», σημείωσε μεταξύ άλλων, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η διεκπεραιωτικότητα του λιμένα θα υπερβεί τα 9 εκατ. το 2024.
Το 2023, ο μεγαλύτερος λιμένας της Μεσογείου κατέγραψε διεκπεραιωτικότητα ύψους 8,61 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με το 2022.
Την ίδια ώρα, ο κ. Houari καταδεικνύει τη στρατηγική θέση του λιμένα, τη διασυνδεσιμότητά του με 180 επιπλέον λιμάνια και τους δεσμούς συνεργασίας του με κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες ως μοχλούς της καταγραφείσας ανάπτυξης.
Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν πολλάκις υπογραμμίσει έναν σημαντικότατο παράγοντα που επηρεάζει την άνθηση του λιμένα και εκείνος δεν είναι άλλος παρά η εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των θαλάσσιων εμπορικών ροών.
Η απάντηση του κ. Houari στις νύξεις αυτές ήταν ότι τα containerships που διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα αντιπροσώπευαν μόλις το 25% της κίνησης του λιμένα (σε όρους εμπορευματοκιβωτίων). Επιπλέον, τα περισσότερα πλοία που φτάνουν στον λιμένα προέρχονται από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Νότια και τη Βόρεια Αμερική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ