
Καθώς αναλυτές κολοσσών των τακτικών γραμμών κάνουν λόγο για μια (επιμένουσα) ασφυκτική κατάσταση στους λιμένες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, η Αρχή του λιμένα Tanger Med στο Μαρόκο επιλέγει να εστιάσει στον θετικό –για τον λιμένα– αντίκτυπο της επικρατούσας κατάστασης.
«Θα ξεπεράσουμε την ονομαστική διεκπεραιωτική ικανότητά μας το 2024», δήλωσε στο Reuters ο Deputy Managing Director του λιμένα, Rachid Houari. «Η διεκπεραιωτική ικανότητα καθενός εκ των τερματικών μας είναι ελαφρώς αυξημένη έναντι της ονομαστικής τους», σημείωσε μεταξύ άλλων, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η διεκπεραιωτικότητα του λιμένα θα υπερβεί τα 9 εκατ. το 2024.
Το 2023, ο μεγαλύτερος λιμένας της Μεσογείου κατέγραψε διεκπεραιωτικότητα ύψους 8,61 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με το 2022.
Την ίδια ώρα, ο κ. Houari καταδεικνύει τη στρατηγική θέση του λιμένα, τη διασυνδεσιμότητά του με 180 επιπλέον λιμάνια και τους δεσμούς συνεργασίας του με κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες ως μοχλούς της καταγραφείσας ανάπτυξης.
Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν πολλάκις υπογραμμίσει έναν σημαντικότατο παράγοντα που επηρεάζει την άνθηση του λιμένα και εκείνος δεν είναι άλλος παρά η εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των θαλάσσιων εμπορικών ροών.
Η απάντηση του κ. Houari στις νύξεις αυτές ήταν ότι τα containerships που διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα αντιπροσώπευαν μόλις το 25% της κίνησης του λιμένα (σε όρους εμπορευματοκιβωτίων). Επιπλέον, τα περισσότερα πλοία που φτάνουν στον λιμένα προέρχονται από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Νότια και τη Βόρεια Αμερική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ