
Καθώς αναλυτές κολοσσών των τακτικών γραμμών κάνουν λόγο για μια (επιμένουσα) ασφυκτική κατάσταση στους λιμένες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, η Αρχή του λιμένα Tanger Med στο Μαρόκο επιλέγει να εστιάσει στον θετικό –για τον λιμένα– αντίκτυπο της επικρατούσας κατάστασης.
«Θα ξεπεράσουμε την ονομαστική διεκπεραιωτική ικανότητά μας το 2024», δήλωσε στο Reuters ο Deputy Managing Director του λιμένα, Rachid Houari. «Η διεκπεραιωτική ικανότητα καθενός εκ των τερματικών μας είναι ελαφρώς αυξημένη έναντι της ονομαστικής τους», σημείωσε μεταξύ άλλων, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η διεκπεραιωτικότητα του λιμένα θα υπερβεί τα 9 εκατ. το 2024.
Το 2023, ο μεγαλύτερος λιμένας της Μεσογείου κατέγραψε διεκπεραιωτικότητα ύψους 8,61 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με το 2022.
Την ίδια ώρα, ο κ. Houari καταδεικνύει τη στρατηγική θέση του λιμένα, τη διασυνδεσιμότητά του με 180 επιπλέον λιμάνια και τους δεσμούς συνεργασίας του με κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες ως μοχλούς της καταγραφείσας ανάπτυξης.
Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν πολλάκις υπογραμμίσει έναν σημαντικότατο παράγοντα που επηρεάζει την άνθηση του λιμένα και εκείνος δεν είναι άλλος παρά η εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των θαλάσσιων εμπορικών ροών.
Η απάντηση του κ. Houari στις νύξεις αυτές ήταν ότι τα containerships που διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα αντιπροσώπευαν μόλις το 25% της κίνησης του λιμένα (σε όρους εμπορευματοκιβωτίων). Επιπλέον, τα περισσότερα πλοία που φτάνουν στον λιμένα προέρχονται από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Νότια και τη Βόρεια Αμερική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ