CEO Stena Bulk: Οι προκλήσεις κάθε ναυτιλιακής εταιρείας

CEO Stena Bulk: Οι προκλήσεις κάθε ναυτιλιακής εταιρείας

168
CEO Stena Bulk: Οι προκλήσεις κάθε ναυτιλιακής εταιρείας
Φωτό: Stena Bulk

Ο αντίκτυπος της γεωπολιτικής αστάθειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει καταστεί εμφανής τα τελευταία έτη. Καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση δεν αναμένεται να μεταβληθεί σύντομα, κύκλοι της αγοράς εξετάζουν τις κυριότερες προκλήσεις για τη ναυτιλία και πως αυτές επιδρούν στο μονοπάτι της προς την απανθρακοποίηση.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του 18ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum, το οποίο έλαβε χώρα της Δευτέρα 11 Μαρτίου στη Νέα Υόρκη, διοργανώθηκε panel με επίκεντρο τα product tankers. Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε οι συμμετέχοντες εστιάστηκαν σε θέματα που αφορούν ευρύτερη τη βιομηχανία και όχι μονάχα την αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Συμμετέχοντες στο πάνελ ήταν οι:

•    κ. Anthony Gurnee, CEO – Ardmore Shipping Corp.(ASC)

•    κ. Robert Bugbee, President – Scorpio Tankers Inc. (STNG)

•    κ. Erik Hånell, President & CEO – Stena Bulk AB

•    κ. Ted C. Petrone, Vice Chairman – Navios Maritime Partners L.P. (NMM)

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ. Christopher Eitzen, Managing Director, Investment Banking – Clarksons Securities AS.

Ο κ. Erik Hånell, President & CEO – Stena Bulk AB, τόνισε μεταξύ άλλων: «Η πρόκληση που αντιμετωπίζει κάθε ναυτιλιακή εταιρεία είναι να βρει τρόπους να αναπτυχθεί και να προετοιμαστεί για ένα αβέβαιο μέλλον, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Για παράδειγμα, οι ασταθείς γεωπολιτικές συνθήκες χρήζουν προσοχής, αλλά δεν θα πρέπει να μας οδηγούν σε βεβιασμένες κινήσεις, εάν οι συγκεκριμένες ενέργειες δεν εγγυώνται την ασφάλεια του πληρώματος και του φορτίου. Αυτή η νοοτροπία θα πρέπει να επικρατεί σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, η απανθρακοποίηση δεν πρέπει να μας ωθεί σε πανικό της τελευταίας στιγμής, αλλά να συνειδητοποιήσουμε ότι θα έρθει ως αποτέλεσμα μιας σκόπιμης, ρεαλιστικής και σχεδιασμένης στρατηγικής.

Τα γεγονότα των τελευταίων ετών θα πρέπει να λειτουργήσουν ως καταλύτης για να οικοδομήσουμε τη ναυτιλία του μέλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούμε όλοι μας να καταβάλουμε τεράστια προσπάθεια και κεφάλαια, για να επενδύσουμε σε μια σειρά τεχνολογιών και λύσεων, να εντοπίσουμε αποτελεσματικές πρακτικές και να δεχτούμε τις όποιες επιχειρησιακές αλλαγές χρειαστεί να γίνουν, κάτι στο οποίο είμαστε συνηθισμένοι πια πάνω στη δουλειά».

Φωτό: Capital Link
Φωτό: Capital Link

Παράλληλα, ο κ. Robert Bugbee, President – Scorpio Tankers Inc. (STNG) είπε ότι παρόλο που υπάρχουν εκροές χρημάτων για την χρηματοδότηση των ανανεώσιμων πηγών τους τελευταίους 12 μήνες, υπάρχει επίσης έλλειψη ερωτήσεων σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές. Αν και οι επενδυτές, κατά την περίοδο της πανδημίας, έλαβαν υπόψη τους, τους παράγοντες ESG,  κατά τη λήψη των αποφάσεών τους, το ενδιαφέρον για το ESG μεταξύ των επενδυτών των ΗΠΑ έχει μειωθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.