
H P&O Ferries φέρεται να κατέβαλε σε ναυτικούς της απολαβές μικρότερες από το ήμισυ του κατώτατου μισθού στο Ηνωμένο Βασίλειο, βασιζόμενη σε ένα νομικό κενό που η βρετανική κυβέρνηση υποσχέθηκε να κλείσει πριν από δύο χρόνια.
Η εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο δύο χρόνια μετά την απόφαση-σοκ να απολύσει 800 εργαζομένους της, οι οποίοι ενημερώθηκαν σχετικά μέσω βίντεο. Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Guardian, ορισμένοι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι αντικατέστησαν μέρος των 800 απολυμένων, αμείβονταν με 4,87 λίρες την ώρα. Πολλοί εξ αυτών εικάζεται ότι εργάζονταν 12ωρες καθημερινές βάρδιες για μήνες χωρίς ρεπό σε επιβατηγά πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια από το Ντόβερ στο Καλαί. Ο Grant Shapps, ο οποίος ήταν υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου όταν η P&O απέλυσε τους εργαζομένους της τον Μάρτιο του 2022, είχε υποσχεθεί να νομοθετήσει για τη βελτίωση των αμοιβών των εργαζομένων στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη Μάγχη. Μάλιστα, ο ίδιος σε επιστολή του προς την P&O Ferries είχε αναφέρει ότι: «Αυτή η κυβέρνηση δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, ενώ η απαίτηση να αντιμετωπίζονται οι ναυτικοί με τον απαιτούμενο σεβασμό και δικαιοσύνη αγνοείται θρασύτατα».
Ενώ η βρετανική κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής αποτύχει να παράσχει νομικά δεσμευτικές απολαβές ισοδύναμες με τον κατώτατο μισθό του Ηνωμένου Βασιλείου, η γαλλική κυβέρνηση είναι έτοιμη να δώσει τη δική της απάντηση στις απολύσεις της P&O, με την εισαγωγή νομοθεσίας που θα υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη Μάγχη να καταβάλλουν στους εργαζομένους τους τον γαλλικό κατώτατο μισθό, ο οποίος είναι τουλάχιστον 11,65 ευρώ (9,95 λίρες) την ώρα.
Ο κατώτατος μισθός στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σήμερα σε 10,42 λίρες την ώρα και θα αυξηθεί σε 11,44 λίρες την ώρα από τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι απολαβές αυτές δεν ισχύουν για τους ναυτεργάτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ