
H P&O Ferries φέρεται να κατέβαλε σε ναυτικούς της απολαβές μικρότερες από το ήμισυ του κατώτατου μισθού στο Ηνωμένο Βασίλειο, βασιζόμενη σε ένα νομικό κενό που η βρετανική κυβέρνηση υποσχέθηκε να κλείσει πριν από δύο χρόνια.
Η εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο δύο χρόνια μετά την απόφαση-σοκ να απολύσει 800 εργαζομένους της, οι οποίοι ενημερώθηκαν σχετικά μέσω βίντεο. Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Guardian, ορισμένοι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι αντικατέστησαν μέρος των 800 απολυμένων, αμείβονταν με 4,87 λίρες την ώρα. Πολλοί εξ αυτών εικάζεται ότι εργάζονταν 12ωρες καθημερινές βάρδιες για μήνες χωρίς ρεπό σε επιβατηγά πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια από το Ντόβερ στο Καλαί. Ο Grant Shapps, ο οποίος ήταν υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου όταν η P&O απέλυσε τους εργαζομένους της τον Μάρτιο του 2022, είχε υποσχεθεί να νομοθετήσει για τη βελτίωση των αμοιβών των εργαζομένων στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη Μάγχη. Μάλιστα, ο ίδιος σε επιστολή του προς την P&O Ferries είχε αναφέρει ότι: «Αυτή η κυβέρνηση δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, ενώ η απαίτηση να αντιμετωπίζονται οι ναυτικοί με τον απαιτούμενο σεβασμό και δικαιοσύνη αγνοείται θρασύτατα».
Ενώ η βρετανική κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής αποτύχει να παράσχει νομικά δεσμευτικές απολαβές ισοδύναμες με τον κατώτατο μισθό του Ηνωμένου Βασιλείου, η γαλλική κυβέρνηση είναι έτοιμη να δώσει τη δική της απάντηση στις απολύσεις της P&O, με την εισαγωγή νομοθεσίας που θα υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη Μάγχη να καταβάλλουν στους εργαζομένους τους τον γαλλικό κατώτατο μισθό, ο οποίος είναι τουλάχιστον 11,65 ευρώ (9,95 λίρες) την ώρα.
Ο κατώτατος μισθός στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σήμερα σε 10,42 λίρες την ώρα και θα αυξηθεί σε 11,44 λίρες την ώρα από τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι απολαβές αυτές δεν ισχύουν για τους ναυτεργάτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ