Πράσινη μεθανόλη: Οι δύο όψεις του νομίσματος

Πράσινη μεθανόλη: Οι δύο όψεις του νομίσματος

79
Πράσινη μεθανόλη: Οι δύο όψεις του νομίσματος

Στην αναζήτηση για βιώσιμες εναλλακτικές έναντι των συμβατικών καυσίμων, η πράσινη μεθανόλη αναδεικνύεται ως μία από τις πλέον υποσχόμενες επιλογές. Η παραγωγή της είναι σχετικά απλή, ενώ πληθώρα λιμένων σε όλο τον κόσμο διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για τη διαχείρισή της. Επιπλέον, το γεγονός ότι παραμένει υγρή σε θερμοκρασία περιβάλλοντος την καθιστά οικονομικά αποδοτική για την αποθήκευσή της σε σύγκριση με τα εναλλακτικά καύσιμα LNG και την αμμωνία, που απαιτούν κρυογονικές δεξαμενές.

Παρ’ όλα αυτά, η σύγκριση της μεθανόλης με τα συμβατικά καύσιμα αποκαλύπτει προκλήσεις. Ειδικότερα, η χαμηλότερη πυκνότητα ενέργειας της μεθανόλης συγκριτικά με το πετρέλαιο (MGO) σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερος χώρος για την αποθήκευσή της. Επιπλέον, το κόστος της μεθανόλης είναι αρκετά μεγαλύτερο από το κόστος του VLSFO, με την τιμή να είναι 4-5 φορές υψηλότερη. Ωστόσο, προσφέρει σημαντικές περιβαλλοντικές βελτιώσεις, μειώνοντας τις εκπομπές SOx και ΝΟx κατά 99% και 60% αντίστοιχα.

Παρά τις τρέχουσες προκλήσεις, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την πράσινη μεθανόλη είναι ελπιδοφόρες. Αναμένεται μια σημαντική αύξηση στην προσφορά της πράσινης μεθανόλης μετά το 2025 που, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση στις τιμές των δικαιωμάτων των εκπομπών του άνθρακα, θα βελτιώσει την οικονομική αποδοτικότητά της. Περισσότερα από 100 containerships προγραμματίζεται να κινηθούν με μεθανόλη έως το 2028, επιβεβαιώνοντας τον καίριο ρόλο της μεθανόλης στην προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.