Σουέζ vs Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος: Ντέρμπι μόνο στα χαρτιά

Σουέζ vs Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος: Ντέρμπι μόνο στα χαρτιά

680
Σουέζ vs Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος: Ντέρμπι μόνο στα χαρτιά

Στους τέσσερις μήνες ανέρχεται πλέον η διάρκεια της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις επιπλοκές στη ναυτιλία και στις θαλάσσιες μεταφορές να είναι πολυδιάστατες.

Συγκεκριμένα, η εβδομαδιαία ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά περίπου 55%, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner. Tην ίδια ώρα, η διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ είναι χαμηλότερη κατά 300 πλοία ανά εβδομάδα και στις δύο κατευθύνσεις από τις αρχές Φεβρουαρίου. Με βάση το ανωτέρω δεδομένο, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι, από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 98%.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Alphaliner, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν μέχρι στιγμής πληγεί περισσότερο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με την εβδομαδιαία κίνησή τους μέσω της Διώρυγας του Σουέζ να μειώνεται σχεδόν κατά 80% τις τελευταίες δεκατρείς εβδομάδες. Μάλιστα, η μείωση για τα ULCS έφτασε στο 93,9%.

Τα δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων των gas carriers, έχουν επίσης αποφύγει τη Διώρυγα του Σουέζ τις τελευταίες εννέα εβδομάδες, με τον αριθμό τους τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024 να καταγράφει μείωση 40,5% σε σχέση με πέρυσι.

Η κίνηση των bulk carriers μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχει μειωθεί κάτω από τα επίπεδα του 2022, με τα Ultramaxes να έχουν επηρεαστεί περισσότερο, καθώς την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου μόνο έξι πλοία αυτού του μεγέθους διέσχισαν τη διώρυγα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.