Παραγγελίες και αγορές Ελλήνων πλοιοκτητών: Τα τελευταία δεδομένα

    284
    Παραγγελίες και αγορές Ελλήνων πλοιοκτητών: Τα τελευταία δεδομένα

    Στα ύψη παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για επενδύσεις, τόσο παραγγελίες όσο και αγορές πλοίων, όπως καταδεικνύουν πρόσφατες εκθέσεις ναυλομεσιτών.

    Ειδικότερα, βάσει στοιχείων πρόσφατης έκθεσης των ναυλομεσιτικών εταιρειών Allied και Intermodal, τουλάχιστον τέσσερις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προχώρησαν σε παραγγελίες πλοίων πρόσφατα. Η Capital Gas τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα, έναντι περίπου $80 εκατ. έκαστο. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα και θα είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης και αμμωνίας, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και LPG.

    Επιπλέον, η Arcadia Ship Management παρήγγειλε από νοτιοκορεατικό ναυπηγείο ένα Suezmax χωρητικότητας 158.000 dwt. Το ύψος της παραγγελίας αγγίζει τα $86 εκατ., ενώ το πλοίο ‒που θα είναι εξοπλισμένο με scrubber‒ αναμένεται να παραδοθεί το 2026.

    Ακόμα, η Neptune Lines προχώρησε σε παραγγελία για δύο Ro-Ro μεταφορικής ικανότητας 4.200 ceu. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν στην Κίνα, θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG, αλλά θα είναι και εξοπλισμένα με ένα υβριδικό σύστημα μπαταριών.

    Πέραν αυτού, η W Marine προχώρησε σε παραγγελία για δύο Kamsarmax bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt, η παράδοση των οποίων εκτιμάται πως θα λάβει χώρα το 2026.

    Παράλληλα, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζεται και στις αγορές πλοίων. Βάσει των στοιχείων των Allied και Intermodal, σε ελληνικά χέρια πέρασε το Suezmax «Front Odin», χωρητικότητας 156.840 dwt. Ακόμα, το Capesize «Yue May» και το Supramax «Solar Africa» ανήκουν πλέον στον ελληνόκτητο στόλο. Το πρώτο ‒ναυπηγημένο το 2011‒ αποκτήθηκε έναντι $26 εκατ., ενώ το δεύτερο ‒ναυπηγημένο επίσης το 2011‒ έναντι $17 εκατ. Σε ελληνικά χέρια πέρασε και το Kamsarmax «Scarlet Robin», ναυπηγημένο το 2016 στην Ιαπωνία, έναντι $28,6 εκατ.

    Τέλος, είναι άξιο αναφοράς ότι και ένα LPG carrier βρίσκεται πλέον υπό ελληνική διαχείριση: πρόκειται για το «Irmgard Schulte», μεταφορικής ικανότητας 20.324 κ.μ., το οποίο ναυπηγήθηκε στη Νότια Κορέα το 2009.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.