Ναυτιλία δίχως Σουέζ: Ο αντίκτυπος στα product tankers

Ναυτιλία δίχως Σουέζ: Ο αντίκτυπος στα product tankers

179
Ναυτιλία δίχως Σουέζ: Ο αντίκτυπος στα product tankers

Τα γεωπολιτικά δρώμενα στη Μέση Ανατολή απασχολούν εδώ και μήνες τον διεθνή Τύπο, με σημαντικότατη εξέλιξη την αύξηση της επιθετικότητας ενάντια σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ο αντίκτυπος στη ναυσιπλοΐα έχει καταστεί πλέον εμφανής, με έκθεση της Kpler να κάνει λόγο για μείωση των διελεύσεων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά 30% τον Ιανουάριο του 2024 έναντι του Νοεμβρίου του 2023.

Τα πλοία επανασχεδιάζουν τις διαδρομές τους, με τη ναυτιλιακή κίνηση γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος να καταγράφει σημαντική αύξηση. Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυλαγορές υφίστανται σημαντικές αλλαγές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνη των δεξαμενόπλοιων, και δη των product tankers.

Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv δίνει έμφαση στις τελευταίες εξελίξεις στους ναύλους των MR και LR tankers. To MR Pacific Basket έχει αυξηθεί στα $56.707/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από τα τέλη του 2022. Θετικές διαφαίνονται οι εξελίξεις και στα routes του Ατλαντικού, με το MR Atlantic Basket να σημειώνει άνοδο και να διαμορφώνεται στα $36.460 ημερησίως.

Όσον αφορά τα LR1 και LR2 δεξαμενόπλοια, στα routes που συνδέονται με τη Μέση Ανατολή οι ναύλοι ξεπέρασαν τα $100.000/ημέρα βάσει της Xclusiv. Ένα από τα πιο κερδοφόρα routes είναι εκείνο μεταξύ Μέσης Ανατολής και Ηνωμένου Βασιλείου/Βόρειας Ευρώπης, όπου οι ναύλοι ανέρχονται σε $121.520/ημέρα.

Παράλληλα, βάσει της Kpler, η αναδιάταξη των routes στα product tankers έχει οδηγήσει σε σημαντική άνοδο των τονομιλίων και τη διάρκεια των ταξιδιών. Ενδεικτικά, από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη (μεταφορά ντίζελ, jet fuel κ.ά.) η διάρκεια του ταξιδιού έχει αυξηθεί στις 42 από 25 ημέρες, ενώ τα τονομίλια στα 11.250 από 6.500.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.