Δυναμικό παραμένει το ράλι επενδύσεων Ελλήνων πλοιοκτητών για την απόκτηση πλοίων, τόσο νεότευκτων όσο και second-hand. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, την εβδομάδα με πέρας την 26η Ιανουαρίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν σε υψηλό αριθμό παραγγελιών και αγορών πλοίων.
Ειδικότερα, στη second-hand αγορά καταγράφονται τουλάχιστον τρεις αγορές second-hand bulk carriers και μία αγορά second-hand δεξαμενόπλοιων. Τα αποκτηθέντα bulk carriers είναι ναυπηγημένα από το 2010 και μετά (ένα στην Κίνα και δύο στην Ιαπωνία), ενώ το συνολικό κόστος απόκτησής τους ανέρχεται σε περίπου $55 εκατ.
Όσον αφορά τη συμφωνία απόκτησης δεξαμενόπλοιων, πρόκειται για σύγχρονα Suezmax και LR2 tankers, ναυπηγημένα στην Κίνα και στη Νότια Κορέα από το 2018 και έπειτα. Το επενδυτικό κόστος αγγίζει τα $357 εκατ.
Στις παραγγελίες πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εστιάζεται σε δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της Advanced Shipping & Trading, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν δύο δεξαμενόπλοια και έξι υγραεριοφόρα. Και τα οκτώ πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2027.