Σε τροχιά υλοποίησης το μεγαλύτερο project iron ore του κόσμου μετά από...

Σε τροχιά υλοποίησης το μεγαλύτερο project iron ore του κόσμου μετά από 27 χρόνια

84
Σε τροχιά υλοποίησης το μεγαλύτερο project iron ore του κόσμου μετά από 27 χρόνια

Μετά από καθυστέρηση 27 ετών εκκινεί το μεγαλύτερο project εξόρυξης του κόσμου, το οποίο αναπτύσσεται στη Δυτική Αφρική.

Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο έργο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, προϋπολογισμού $20 δισ., στο οποίο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών για τη μεταφορά του μετάλλου. Η Rio Tinto εξασφάλισε πρώτη άδεια εκμετάλλευσης πόρων στην οροσειρά Simandou στα νοτιοανατολικά της Γουινέας το 1997.

Η αφρικανική χώρα των 13 εκατ. κατοίκων στο διάστημα των 27 αυτών ετών είχε να αντιμετωπίσει δύο πραξικοπήματα, που καθιστούσαν δύσκολο το έργο. Παράλληλα, η Rio Tinto άλλαξε έξι διευθύνοντες συμβούλους, απώλεσε τη μισή άδεια, έδωσε μακρόχρονες δικαστικές διαμάχες με διάφορους εταιρικούς αντιπάλους, διευθέτησε κατηγορίες διαφθοράς με τις αμερικανικές αρχές και προσπάθησε ακόμα και να εγκαταλείψει εντελώς το έργο.

Φέτος, μόλις οι κρατικοί κινέζοι εταίροι της Rio Tinto λάβουν την τελευταία έγκριση από το Πεκίνο, η αγγλοαυστραλιανή μεταλλευτική εταιρεία σκοπεύει να δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για το πιο περίπλοκο έργο στην ιστορία της. Δεδομένου ότι το κόστος του εν λόγω project είναι αρκετά μεγάλο για μία μόνο εταιρεία, η Rio Tinto το αναπτύσσει σε συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση και τουλάχιστον επτά ακόμα εταιρείες, πέντε εκ των οποίων κινεζικές. Η Rio Tinto θα κατασκευάσει, σε συνεργασία με την Chinalco, ένα πεδίο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, γνωστό ως Simfer project. Την ίδια ώρα, η πολυπληθής κοινοπραξία θα συγχρηματοδοτήσει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 552 χλμ., που θα περνά μέσα από τα βουνά της Γουινέας προς τη θάλασσα, και την ανάπτυξη ενός λιμανιού βαθέων υδάτων στις ακτές του Ατλαντικού.

Στο πλαίσιο απανθρακοποίησης της βιομηχανίας χάλυβα, το σιδηρομετάλλευμα υψηλής συγκέντρωσης σιδήρου στο Simandou διαδραματίζει κεντρικό ρόλο και αυτός είναι και ο λόγος που τελικά η Rio Tinto δεν εξήλθε του project μετά τα αλλεπάλληλα προβλήματα που αντιμετώπισε, ιδίως από το 2016 και έπειτα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.