Η μετατόπιση κουτιών στο Βιετνάμ, πονοκέφαλος για το Πεκίνο

Η μετατόπιση κουτιών στο Βιετνάμ, πονοκέφαλος για το Πεκίνο

168
Η μετατόπιση κουτιών στο Βιετνάμ, πονοκέφαλος για το Πεκίνο

Η ναυτιλιακή βιομηχανία εντείνει τις προσπάθειές της για την κατασκευή χαλύβδινων εμπορευματοκιβωτίων εκτός Κίνας, τη στιγμή που οι εφοδιαστικές αλυσίδες απαιτούν επιπλέον παραγωγική δυναμικότητα και οι γεωπολιτικές ρήξεις είναι στο κόκκινο.

Υπό το πρίσμα αυτό, βιομηχανίες «ξεφυτρώνουν» στην Ασία και στις ΗΠΑ, προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από την Κίνα. Οι ιδιοκτήτες των νέων εργοστασίων στο Βιετνάμ ευελπιστούν ότι θα καταφέρουν τελικά να κατασκευάσουν περίπου το ένα έκτο των χαλύβδινων κουτιών που παράγονται συνήθως σε έναν χρόνο, ενώ σημαντική παραγωγική ικανότητα αναμένεται να προστεθεί και στην Ινδία.

Επί του παρόντος, περισσότερο από το 95% των εμπορευματοκιβωτίων κατασκευάζεται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, σύμφωνα με την Drewry, με την αγορά να κυριαρχείται από τρεις κρατικές επιχειρήσεις.

Εταιρείες και νομοθέτες στρέφουν το βλέμμα τους εκτός Κίνας εν μέσω διπλωματικών εντάσεων με την Ταϊβάν. Ο Carl Bentzel, ένας από τους πέντε επιτρόπους της Federal Maritime Commission στις ΗΠΑ, τόνισε στους Financial Times ότι η κυριαρχία της Κίνας στην παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων αποτελούσε ένα είδους μονοπωλίου ενός από τα πλέον σημαντικά προϊόντα για την παγκόσμια οικονομία.

Ο John Fossey, αναλυτής της Drewry, σημειώνει στους FT ότι η ζήτηση για την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων μετατοπίζεται στο Βιετνάμ, το οποίο επίσης αποτελεί έναν βιομηχανικό κόμβο χαμηλού κόστους. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, το Βιετνάμ έχει αυξήσει τις εξαγωγές του προς χώρες όπως οι ΗΠΑ, καθώς πολυεθνικές εταιρείες έχουν μετατοπίσει τη βιομηχανική τους παραγωγή μακριά από τη χώρα.

Τον περασμένο Αύγουστο, ο όμιλος Hoa Phat ανακοίνωσε την πρώτη παράδοση εμπορευματοκιβωτίων από το νέο του εργοστάσιο στα νότια της χώρας, το οποίο μπορεί να κατασκευάσει 20.000 TEUs τον χρόνο. Την ίδια ώρα, η νοτιοκορεατική Korea Ocean Business Corporation ανακοίνωσε τα πλάνα της για την αύξηση της παραγωγής σε μια άλλη μονάδα στο Βιετνάμ, η οποία άνοιξε πέρυσι. Η KOBC, μάλιστα, σε ανακοίνωσή της είχε κατηγορήσει τις κινεζικές βιομηχανίες ότι χρησιμοποιούν την κυρίαρχη θέση τους στην αγορά προκειμένου να επηρεάζουν τις τιμές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.