Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή για τα tankers

Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή για τα tankers

414
Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή για τα tankers

Ανησυχία στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας προκαλεί η κλιμάκωση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.

Ειδικότερα, η INTERTANKO, σε συμβουλευτική επιστολή, δίνει συγκεκριμένες οδηγίες στα μέλη της να αποφεύγουν τις επικίνδυνες περιοχές, (Ερυθρά Θάλασσα, Περσικό Κόλπο, συμπεριλαμβανομένου του στενού του Ορμούζ) καθώς οι εντάσεις ενδέχεται να αυξηθούν.

Στο πλαίσιο αυτό, η INTERTANKO καλεί τα μέλη της που προσεγγίζουν θαλάσσιες περιοχές στη Μέση Ανατολή, να προβαίνουν σε εντοπισμό ασφαλών τοποθεσιών που θα δύνανται να αξιοποιούνται σε περίπτωση επίθεσης. Ακόμα, θεωρείται σημαντικό να παραμένει ανοιχτό συνέχεια το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS) του πλοίου, που παρέχει την τοποθεσία του.

Καλεί επίσης τα πλοία μέλη να κάνουν άσκηση ετοιμότητας, να αποφύγουν τα θαλάσσια ύδατα του Ιράν, αλλά και να γνωρίζουν καλά τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης 5 (BMP5), που είναι ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών που αποσκοπούν στην ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες διεθνών μέσων ενημέρωσης λίγο προτού η Χαμάς εξαπολύσει την επίθεσή της κατά του Ισραήλ, ο ημερήσιος αριθμός πλοίων στην περιοχή του ισραηλινού λιμανιού της Ασκελόν όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός πετρελαίου και βρίσκεται κοντά στη λωρίδα της Γάζας κυμαινόταν κατά μέσο όρο μεταξύ 140 και 150 πλοίων.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του αυτόματου συστήματος αναγνώρισης πλοίου AIS αυτή την εβδομάδα, ο αριθμός αυτός έπεσε μεταξύ 110 και 120 πλοίων στην περιοχή.

Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική BRS μια κλιμάκωση του πολέμου στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να προκαλέσει περαιτέρω πτώση των εισαγωγών αργού πετρελαίου, με τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν την περιοχή και να οδηγήσει σε ενδεχόμενες διακοπές των διυλιστηρίων του.

Πάντως προς το παρόν ο άμεσος αντίκτυπος της σύγκρουσης Ισραήλ-Χαμάς στην αγορά δεξαμενόπλοιων ήταν “ουδέτερος”, σύμφωνα με την BRS Shipbrokers σε έκθεσή της στις 10 Οκτωβρίου.

Το Ισραήλ αντιπροσωπεύει το 0,2% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου με την κατανάλωσή του να ανέρχεται σε 230.000 βαρέλια ημερησίως, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Οι εισαγωγές αργού και διυλισμένων προϊόντων της χώρας, ύψους 350.000 βαρελιών ημερησίως, αποτελούσαν περίπου το 0,6% των παγκόσμιων αποστολών αργού μόνο και αντιστοιχούσαν στο 0,4% του πετρελαίου και των προϊόντων πετρελαίου που μεταφέρονται παγκοσμίως σε ημερήσια βάση, ανέφερε η ναυλομεσιτική BRS.

Αναφορικά με το κόστος των ασφαλίστρων για τα ισραηλινά φορτία κυμαίνεται σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι το Ισραήλ συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των χωρών της Μέσης Ανατολής, που θεωρείται ήδη περιοχή υψηλού κινδύνου.

Γίνεται λόγος για επιπρόσθετο ασφάλιστρο στα επταήμερα ταξίδια που ανέρχεται σε περίπου 0,15%-0,2% επί της εκτιμηθείσας αξίας του πλοίου, σε σύγκριση με ένα ασφάλιστρο 0,0125% νωρίτερα εφέτος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.