Οι Έλληνες, «πρωταγωνιστές» στη second-hand αγορά

Οι Έλληνες, «πρωταγωνιστές» στη second-hand αγορά

187
Οι Έλληνες, «πρωταγωνιστές» στη second-hand αγορά

Στη second-hand αγορά συνεχίζουν να στρέφονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εντός μιας περιόδου που η ναυλαγορά των bulk carriers καταγράφει ανοδική πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv κάνει λόγο για μια εβδομάδα κινητικότητας στη δευτερογενή αγορά, καθώς οι πλοιοκτήτες επιχειρούν να προλάβουν την επικείμενη άνοδο στις αξίες των bulk carriers, εξέλιξη που αναμένεται να σημειωθεί ως απότοκο της ανόδου των ναύλων.

Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν στην αγορά τριών bulk carriers. Το πρώτο από αυτά είναι το «NORD SUN», χωρητικότητας 82.146 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2013 στις εγκαταστάσεις της ιαπωνικής Tsuneishi Shibuilding στις Φιλιππίνες. Το δεύτερο είναι το «INDIGO KITE», χωρητικότητας 83.454 dwt, ναυπηγημένο το 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Sanoyas. Το τρίτο είναι το «SANKO FORTUNE», χωρητικότητας 74.940 dwt, ναυπηγημένο το 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Sasebo.

Παράλληλα, βάσει δεδομένων της Xclusiv, οι Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν στην αγορά των «PS VENEZIA» και «DOMINIA». Το «PS VENEZIA», χωρητικότητας 108.870 dwt, ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2010, από το ναυπηγείο Hudong Zhonghua, και το κόστος απόκτησής του ανέρχεται σε περίπου $37 εκατ. Το «DOMINIA» διαθέτει χωρητικότητα 40.174 dwt και ναυπηγήθηκε στη Νότια Κορέα το 2009. Το κόστος απόκτησής του ανέρχεται σε περίπου $23 εκατ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για bulk carriers έχει ενταθεί εντός του έτους. Άλλωστε, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προβεί στην αγορά 152 bulk carriers τους τελευταίους 12 μήνες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 24,7% των αγορών bulk carriers που έχουν λάβει χώρα παγκοσμίως το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.