
Τη νούμερο ένα θέση «δίνει» η UNCTAD στα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται, παρέδωσαν το 46,6% των πλοίων που παραδόθηκαν συνολικά το 2022 σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης «Review of Maritime Transport 2023», το 2022 παραδόθηκαν νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 55,6 εκατ. gt, εκ των οποίων το 46,6% (25,9 εκατ. gt) ναυπηγήθηκε στην Κίνα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 16,2 εκατ. gt (29,2%), και στην τρίτη θέση τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. gt (17,2%).
Συνεπώς, Νότια Κορέα και Ιαπωνία παρέδωσαν αθροιστικά σε όρους χωρητικότητας το 46,4% των πλοίων που ναυπηγήθηκαν πέρυσι, ενώ η Κίνα το 46,6%.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των πλοίων που παραδόθηκαν ήταν bulk carriers, το 26,5% δεξαμενόπλοια, το 18,4% containerships και το 8,7% υγραεριοφόρα. Συνεπώς, το 85% των πλοίων που παραδόθηκαν το 2022 σε όρους χωρητικότητας ανήκει σε μία εκ των τεσσάρων βασικών κατηγοριών πλοίων.
Η Κίνα, που βρέθηκε στην κορυφή, παρέδωσε πλοία χωρητικότητας 25,9 εκατ. dwt. Τα 11,2 εκατ. dwt ήταν τύπου bulk carrier, γεγονός που καταδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο του συγκεκριμένου τύπου πλοίου στις κινεζικές ναυπηγήσεις.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1η Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 100 GT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ