
Τη νούμερο ένα θέση «δίνει» η UNCTAD στα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται, παρέδωσαν το 46,6% των πλοίων που παραδόθηκαν συνολικά το 2022 σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης «Review of Maritime Transport 2023», το 2022 παραδόθηκαν νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 55,6 εκατ. gt, εκ των οποίων το 46,6% (25,9 εκατ. gt) ναυπηγήθηκε στην Κίνα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 16,2 εκατ. gt (29,2%), και στην τρίτη θέση τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. gt (17,2%).
Συνεπώς, Νότια Κορέα και Ιαπωνία παρέδωσαν αθροιστικά σε όρους χωρητικότητας το 46,4% των πλοίων που ναυπηγήθηκαν πέρυσι, ενώ η Κίνα το 46,6%.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των πλοίων που παραδόθηκαν ήταν bulk carriers, το 26,5% δεξαμενόπλοια, το 18,4% containerships και το 8,7% υγραεριοφόρα. Συνεπώς, το 85% των πλοίων που παραδόθηκαν το 2022 σε όρους χωρητικότητας ανήκει σε μία εκ των τεσσάρων βασικών κατηγοριών πλοίων.
Η Κίνα, που βρέθηκε στην κορυφή, παρέδωσε πλοία χωρητικότητας 25,9 εκατ. dwt. Τα 11,2 εκατ. dwt ήταν τύπου bulk carrier, γεγονός που καταδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο του συγκεκριμένου τύπου πλοίου στις κινεζικές ναυπηγήσεις.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1η Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 100 GT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ