Πρωτοβουλία της ΕΕΕ για τη στήριξη των πληγέντων από τις πλημμύρες

Πρωτοβουλία της ΕΕΕ για τη στήριξη των πληγέντων από τις πλημμύρες

463
Πρωτοβουλία της ΕΕΕ για τη στήριξη των πληγέντων από τις πλημμύρες

Η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας έδωσαν το «παρών» τους στη δεξίωση της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών στο “Cyprus Tower” στην Κηφισιά στην Αθήνα, στην παρουσία όλων των ισχυρών προσωπικοτήτων της Ελληνικής και Κυπριακής ναυτιλίας.

Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης αποκάλυψε ότι ο ίδιος απέστειλε επιστολές στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προς τον ΓΓ των ΗΕ, με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου της κυπριακής ναυτιλίας, αλλά και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Στις επιστολές του ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης επισημαίνει τη σημασία της ναυτιλίας για το παγκόσμιο εμπόριο και οικονομία, την τεράστια συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και το γεγονός ότι από τη ναυτιλία γενικότερα, συντηρούνται εκατομμύρια οικογένειες Ευρωπαίων πολιτών.

«Επισήμανα, επίσης, ότι, παρά τη θεμελιώδη σημασία του, ο κλάδος των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, μεταξύ των οποίων ο διεθνής ανταγωνισμός, ο προστατευτισμός, τα μέτρα τρίτων χωρών, οι κυρώσεις και πολλά άλλα».

Η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη στενή σχέση Κύπρου και Ελλάδας με τη ναυτιλία διαχρονικά και τη σημασία της στην οικονομία και στην κοινωνία. Με τον Ελληνισμό είπε, η ναυτιλία ήταν συνδεδεμένη από την Αρχαιότητα. Η γεωγραφική θέση της χώρας ανέφερε, στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρων, ο νησιωτικός χαρακτήρας η γειτνίαση με άλλους πολιτισμούς συνέβαλαν πολύ σε αυτό.

«Από το 1821 τα πλοία κατέγραψαν σημαντικές νίκες κατά του εχθρού, γι΄ αυτό και η σύγχρονη ναυτιλία έχει σημαντικό ρόλο για την Ελλάδα και την Κύπρο κατέχει μια θέση στον Παγκόσμιο χάρτη».

Είπε ακόμη ότι πρόσφατα η Ελλάδα πλήγηκε από πλημμύρες και πυρκαγιές και ότι η ίδια επισκέφθηκε και τον Έβρο και τη Θεσσαλία και διαπίστωσε την τεράστια έκταση των προβλημάτων που ευτυχώς σε επίπεδο απώλειας ανθρώπινων ζωών ήταν λίγες, όπως είπε, αλλά για το μέλλον αυτών των ανθρώπων, για την οικονομία της χώρας και το περιβάλλον πάνω από όλα μας περιμένουν δύσκολες μέρες, σημείωσε.

48266-PD23607-compressed-scaled-1920x1440

50 εκ. ευρώ από τη ναυτιλιακή κοινότητα, στους πληγέντες των πλημμυρών και των πυρκαγιών

Διατυπώνοντας τον συγκλονισμό της ναυτιλιακής κοινότητας για τις ανθρώπινες απώλειες και τις πληγές που άφησαν στο πέρασμα τους οι καταστροφικές πλημμύρες, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών Ανδρέας Χατζηγιάννης, ανακοίνωσε χρηματική βοήθεια ύψους 50 εκατ. ευρώ , για τους πληγέντες, με αίσθηση καθήκοντος όπως είπε, απέναντι στον συνάνθρωπο και την κοινωνία. Δανειζόμενος στίχους του Ελύτη, «αν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι και ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις».

Συγκεκριμένα, στην ομιλία του ο κ. Χατζηγιάννης ανέφερε ότι «με αίσθηση καθήκοντος απέναντι στον συνάνθρωπο και το κοινωνικό σύνολο, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ανέλαβε δράση ώστε η ναυτιλιακή οικογένεια να συνεισφέρουμε το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ, στους πληγέντες».

Στο σημείο αυτό, οι παρευρισκόμενοι ανταποκρίθηκαν στη σχετική δήλωση με ένα θερμό χειροκρότημα, και ο κ. Χατζηγιάννης επισήμανε ότι τα συγχαρητήρια και το χειροκρότημα αυτό ανήκουν στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Κίνδυνος υπονόμευσης της ναυτιλίας από την ΕΕ, οι φορολογήσεις των ρύπων

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών σημείωσε ότι, σήμερα, ενώ απαιτούνται νέα άλματα για τη ναυτιλία, δυστυχώς, όλο και εντονότερα παρατηρούνται φθοροποιές αποκλίσεις στην κατεύθυνση ανατροπής του γενετικού συστατικού της σύγχρονης ναυτιλίας. Δηλαδή του μοντέλου της πρωταγωνιστικής ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με πυρήνα της την ελληνική ναυτιλία, στην απρόσκοπτη υπηρεσία όλων ανεξαιρέτως.

«Ο ευρωπαϊκός στόλος μειώνεται. Χαρακτηριστικά: από τα 10 πλοία που πωλούνται μόνο τα 3 αγοράζονται από ευρωπαίους. Μεγάλες δυτικές τράπεζες, αντιλαμβανόμενες ήδη την υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αποσύρονται από τη χρηματοδότηση της. Οι startups ναυτιλιακές εταιρείες στην Ευρώπη είναι είδος υπό εξαφάνιση. Η εθνική ναυτιλία των 1000 εταιρειών υποχώρησε ήδη σε κάτω από 600 ενώ απώλεσε και την πρώτη θέση, που κατείχε από τη δεκαετία του 1950».

Aναφέρθηκε σε μη φιλικές προσεγγίσεις και πολιτικές της ΕΕ με τη δυσμενή φορολογία της ναυτιλίας με δισεκατομμύρια με πρόφαση την εμπορία ρύπων για εκπομπή αερίων θερμοκηπίου σχετικά αμελητέα.

«Για να έχουμε μια εικόνα του μεγέθους: Με βάση τα αποτελέσματα μελετών της ίδιας της ΕΕ και των ΗΕ, η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη ναυτιλία θα αντισταθμιζόταν απολύτως, αν κάθε άτομο μία μόνο φορά το τρίμηνο αντικαθιστούσε την πρωτεΐνη ζωικής με φυτικής προέλευσης. Για αυτό το αποτύπωμα η ΕΕ επιβάλλει μέθοδο εξάλειψης, της οποίας το κόστος για τη ναυτιλία, σε ορίζοντα περίπου εικοσιπενταετίας, ανέρχεται σύμφωνα με μελέτες από 2,5 έως και 3,5 επαναλαμβάνω 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια».

Ο κ. Χατζηγιάννης προειδοποίησε πως, η παράβλεψη ότι, η ναυτιλία είναι ανελαστική, παρατηρούνται πρωτοβουλίες που την κάνουν μη ανταγωνιστική και την οδηγεί σε συρρίκνωση και έτσι ο έλεγχός της μεταφέρεται σε τρίτες δυνάμεις, οι οποίες στο πλαίσιο μιας συγκεντρωτικής κρατικής οικονομίας ενισχύουν παντοιοτρόπως τη ναυτιλία τους.

Οι περιβαλλοντικές προκλήσεις συζητήθηκαν κατά τη Γενική Συνέλευση

Νωρίτερα κατά την Γενική Συνέλευση, τέθηκαν επί τάπητος οι προκλήσεις της Κυπριακής ναυτιλίας, στην παρουσία Ελλαδιτών πλοιοκτητών και της Υφυπουργού Ναυτιλίας Μαρίνας Χατζημανώλη, με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών Ανδρέα Χατζηγιάννη και τον Αντιπρόεδρο Πόλυ Β. Χατζηωάννου να αναλύουν τις πρακτικές δυσκολίες των Ευρωπαϊκών αποφάσεων και των περιβαλλοντικών κανονισμών που επιβάλλει το ETS.

O κ. Χατζηγιάννης έκανε λόγο για χαράτσι σε βάρος της πλοιοκτησίας, με την απόφαση για οριζόντια φορολόγηση των ρύπων στη ναυτιλία.

Η υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη ανέπτυξε στους πλοιοκτήτες τις στρατηγικές δράσεις που τροχοδρομούνται για ισχυροποίηση του Κυπριακού νηολογίου το οποίο αποδυναμώθηκε εξαιτίας του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία και των κυρώσεων. Διαβεβαίωσε για την ισχυρή δέσμευση της κυβέρνησης Χριστοδουλίδη να αναπτύξει περεταίρω τη βιώσιμη ανάπτυξη της Κυπριακής Ναυτιλίας

Πιστό αντίγραφο βασιλικού δακτυλιδιού του 1500π.Χ το δώρο στους Προέδρους Ελλάδας και Κύπρου

Πιστό αντίγραφο από το σφραγιστικό δακτυλίδι του Βασιλιά, την εποχή του Χαλκού , ήταν το δώρο του Προέδρου της Ένωσης Πλοιοκτητών κ. Ανδρέα Χατζηγιάννη στην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη.

Με το συγκεκριμένο δακτυλίδι, ο βασιλιάς το 1500 π.Χ, επικύρωνε τις κρατικές συμφωνίες. Απεικονίζει σκηνή θρησκευτικού χαρακτήρα με επανδρωμένο πλοίο της εποχής.

Κινητήρια δύναμη του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού, ήταν το πλοίο, το οποίο διέσχιζε τις θάλασσες, μεταφέροντας εμπορεύματα, ανθρώπους και ιδέες . Οι Έλληνες δεν γνώριζαν σύνορα στα ταξίδια τους, όπως δεν όριζαν όρια και στην της σκέψης τους.

Η Κύπρος την εποχή του Χαλκού, κυριάρχησε στις θάλασσες αναφέρει ο ιστορικός Πλίνιος. Στα μέσα του 9ου αιώνα ήταν θαλασσοκράτειρα για την εποχή στόλους.

48265-PD23602-compressed-scaled-1920x1440

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.