Οι πτωτικές τάσεις στους ναύλους των containerships επιμένουν, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να καταγράφει πτώση 7,1% την εβδομάδα με πέρας τη 14η Σεπτεμβρίου και να διαμορφώνεται στα $1.561,30/FEU.
Πλέον, ο δείκτης βρίσκεται σε κατά 68,4% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση, σε κατά 42% χαμηλότερα επίπεδα από τον κυλιόμενο μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών, αλλά σε κατά 10% υψηλότερα επίπεδα έναντι του προπανδημικού μέσου όρου του 2019.
Όσον αφορά τα επιμέρους routes, τα fronthaul routes με προορισμό την Ευρώπη παραμένουν υπό σημαντική πίεση. Οι ναύλοι στα routes Σαγκάη-Ρότερνταμ και Σαγκάη-Γένοβα σημείωσαν εβδομαδιαία πτώση 10%.
Επιπλέον, υπό πίεση βρίσκονται και τα fronthaul routes με προορισμό τις ΗΠΑ. Πτώση 11% σημείωσαν οι ναύλοι στο route Σαγκάη-Νέα Υόρκη και μικρότερη πτώση στο route Σαγκάη-Λος Άντζελες, ίση με 4%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το route Σαγκάη-Νέα Υόρκη είναι το μόνο στο οποίο οι ναύλοι κρατιούνται με «νύχια και δόντια» άνω των $3.000/FEU.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι οι spot ναύλοι από την Ανατολή στη Δύση θα παραμείνουν σε παρεμφερή επίπεδα σε γενικές γραμμές τις ερχόμενες εβδομάδες. Διαφαίνεται ότι οι προβλέψεις για το μέλλον των ναύλων στα containerships έχουν καταστεί ένα «επισφαλές» σπορ, καθώς η Drewry εδώ και δύο εβδομάδες εκτιμά ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σε παρεμφερή επίπεδα. Ωστόσο, ο δείκτης WCI διαψεύδει συνεχώς τις συγκεκριμένες προβλέψεις.