
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο τα τελευταία έτη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αφορά το καύσιμο και τις τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν στο μέλλον. Παρότι το εν λόγω ερώτημα δεν έχει απαντηθεί, οι ναυτιλιακές εταιρείες λαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Advanced Shipping & Trading σημειώνει ότι η εταιρεία Eastern Pacific προχώρησε σε παραγγελία τριών bulk carriers χωρητικότητας 210.000 dwt, τα οποία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας. Τα συγκεκριμένα Newcastlemaxes θα ναυπηγηθούν στην Κίνα έναντι $80 εκατ. έκαστο, ενώ η Eastern Pacific διατηρεί το δικαίωμα επιλογής να ναυπηγήσει επιπλέον τρία πλοία ίδιων προδιαγραφών.
H Eastern Pacific Shipping και οι συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες διαχειρίζονται αθροιστικά έναν διαφοροποιημένο στόλο που αριθμεί 36 bulk carriers, 63 containerships, 73 δεξαμενόπλοια, 14 μεταφοράς πετροχημικών, 41 gas carriers και 18 car carriers. Τα 74 από τα πλοία αυτά είναι διπλού καυσίμου.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Eastern Pacific προχώρησε στην παραγγελία δύο VLGCs μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., τα οποία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα. Καθένα από τα δύο πλοία θα έχει κόστος περίπου ίσο με $110 εκατ. ενώ η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027. Αξίζει να σημειωθεί ότι και για τα δύο πλοία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LPG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η έμπρακτη και έγκαιρη απάντηση του λιμανιού του Πειραιά στην κορυφαία πρόκληση της Κλιματικής Αλλαγής, παρουσιάστηκε σε Ημερίδα με θέμα «Το Λιμάνι του Πειραιά…
Το φωτοβολταϊκό πάρκο «Πέρασμα» ισχύος 95 MW που βρίσκεται στα χωριά Μαυροδένδρι και Σιδερά Κοζάνης εγκαινίασε σήμερα ο CEO της Principia Αριστοτέλης Χαντάβας. Το…
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Την ετήσια κατάταξη των 1.000 μεγαλύτερων πόλεων παγκοσμίως δημοσίευσε πρόσφατα η Oxford Economics, η οποία καταρτίζεται βάσει του δείκτη Global Cities Index. Ο δείκτης…
Τις πρόσφατες εξελίξεις στη Βαλτική Θάλασσα παρακολουθούν στενά οι ναυτασφαλιστές μετά την κράτηση ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου από τις ρωσικές αρχές, το οποίο τελικά αποδεσμεύτηκε μερικές…
Νέα στοιχεία για τις εισαγωγές ρωσικού LNG της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat). Σύμφωνα με τη Eurostat, το α΄…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ