
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο τα τελευταία έτη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αφορά το καύσιμο και τις τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν στο μέλλον. Παρότι το εν λόγω ερώτημα δεν έχει απαντηθεί, οι ναυτιλιακές εταιρείες λαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Advanced Shipping & Trading σημειώνει ότι η εταιρεία Eastern Pacific προχώρησε σε παραγγελία τριών bulk carriers χωρητικότητας 210.000 dwt, τα οποία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας. Τα συγκεκριμένα Newcastlemaxes θα ναυπηγηθούν στην Κίνα έναντι $80 εκατ. έκαστο, ενώ η Eastern Pacific διατηρεί το δικαίωμα επιλογής να ναυπηγήσει επιπλέον τρία πλοία ίδιων προδιαγραφών.
H Eastern Pacific Shipping και οι συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες διαχειρίζονται αθροιστικά έναν διαφοροποιημένο στόλο που αριθμεί 36 bulk carriers, 63 containerships, 73 δεξαμενόπλοια, 14 μεταφοράς πετροχημικών, 41 gas carriers και 18 car carriers. Τα 74 από τα πλοία αυτά είναι διπλού καυσίμου.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Eastern Pacific προχώρησε στην παραγγελία δύο VLGCs μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., τα οποία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα. Καθένα από τα δύο πλοία θα έχει κόστος περίπου ίσο με $110 εκατ. ενώ η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027. Αξίζει να σημειωθεί ότι και για τα δύο πλοία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LPG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ