
Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο τα τελευταία έτη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αφορά το καύσιμο και τις τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν στο μέλλον. Παρότι το εν λόγω ερώτημα δεν έχει απαντηθεί, οι ναυτιλιακές εταιρείες λαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Advanced Shipping & Trading σημειώνει ότι η εταιρεία Eastern Pacific προχώρησε σε παραγγελία τριών bulk carriers χωρητικότητας 210.000 dwt, τα οποία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας. Τα συγκεκριμένα Newcastlemaxes θα ναυπηγηθούν στην Κίνα έναντι $80 εκατ. έκαστο, ενώ η Eastern Pacific διατηρεί το δικαίωμα επιλογής να ναυπηγήσει επιπλέον τρία πλοία ίδιων προδιαγραφών.
H Eastern Pacific Shipping και οι συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες διαχειρίζονται αθροιστικά έναν διαφοροποιημένο στόλο που αριθμεί 36 bulk carriers, 63 containerships, 73 δεξαμενόπλοια, 14 μεταφοράς πετροχημικών, 41 gas carriers και 18 car carriers. Τα 74 από τα πλοία αυτά είναι διπλού καυσίμου.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Eastern Pacific προχώρησε στην παραγγελία δύο VLGCs μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., τα οποία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα. Καθένα από τα δύο πλοία θα έχει κόστος περίπου ίσο με $110 εκατ. ενώ η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027. Αξίζει να σημειωθεί ότι και για τα δύο πλοία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LPG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα σημειώσει ελαφρά κάμψη το 2030, σε μία πρώτη ένδειξη μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας προερχόμενης από ορυκτά καύσιμα που είναι…
Εν μέσω μιας περιόδου έντονης γεωπολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας σε διεθνές επίπεδο, η μερική άρση των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ φαίνεται να…
Προς τα επάνω για τρίτο διαδοχικό μήνα αναθεώρησε η Strategie Grains τις εκτιμήσεις της για τη σοδειά σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η Ισπανία…
H έκθεση «ICS Maritime Barometer Report 2024-2025», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το International Chamber of Shipping (ICS), αποκαλύπτει μια σταθερή μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ…
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ