
Σημαντική παραμένει η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών για την απόκτηση νεότευκτων πλοίων, με πληθώρα επενδύσεων να λαμβάνουν χώρα πρόσφατα.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied υπογραμμίζει ότι η Euronav προέβη στην παραγγελία δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC, χωρητικότητας 319.000 dwt, έναντι $112,2 εκατ., με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Η Euronav θα έχει την επιλογή ναυπήγησης επιπλέον ενός πλοίου παρόμοιων τεχνικών προδιαγραφών, στις οποίες μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνεται η δυνατότητα μετασκευής προκειμένου το πλοίο να καταναλώνει και αμμωνία μελλοντικά.
Την ίδια ώρα, η Kyklades Maritime προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 159.000 dwt, έναντι $81,5 εκατ. έκαστο. Ορίζοντας παράδοσης των πλοίων θεωρείται το 2026, ενώ τα ναυπηγημένα στην Ιαπωνία δεξαμενόπλοια θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Ακόμη, η Laskaridis Maritime προχώρησε στην παραγγελία ενός δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 115.000 dwt σε κινεζικά ναυπηγεία. Το κόστος του πλοίου είναι περίπου $60 εκατ. και η παράδοσή του αναμένεται να λάβει χώρα το 2026. Σύμφωνα με την Allied, το δεξαμενόπλοιο θα είναι τύπου LR2.
Παράλληλα, ο Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την κ. Μαρία Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων Suezmax tankers πρόσφατα. Καθένα από αυτά θα διαθέτει χωρητικότητα 155.000 dwt και θα φέρει την ελληνική σημαία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ Ιουνίου του 2026 και Μαΐου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ