Στην κούρσα της πρωτιάς: Έλληνες vs Ιάπωνες πλοιοκτήτες

Στην κούρσα της πρωτιάς: Έλληνες vs Ιάπωνες πλοιοκτήτες

250
Στην κούρσα της πρωτιάς: Έλληνες vs Ιάπωνες πλοιοκτήτες

Οι παραγγελίες πλοίων το 2023 εμφανίζουν πτωτικά σημάδια σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, οπότε και η δραστηριότητα είχε διαμορφωθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση, Έλληνες, Ιάπωνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον στην αγορά, ενώ μάλιστα η κόντρα Ελλήνων και Ιαπώνων πλοιοκτητών είναι ιδιαίτερα έντονη σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες.

Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied καταδεικνύει ότι εντός των τελευταίων 12 μηνών οι Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν σε παραγγελίες για τη ναυπήγηση 36 bulk carriers, ενώ οι Ιάπωνες για τη ναυπήγηση τριάντα πέντε.

Πέραν αυτού, τα bulk carriers δεν είναι ο μοναδικός τύπος πλοίου όπου ο ανταγωνισμός είναι σφοδρός. Συγκεκριμένα, τα βλέμματα στρέφονται στα υγραεριοφόρα πλοία. Σύμφωνα με την Allied, εντός των τελευταίων 12 μηνών, Ιάπωνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν παραγγελίες για 28 gas carriers έναντι παραγγελιών Ελλήνων πλοιοκτητών για 23 gas carriers.

Δεδομένου του κρίσιμου ρόλου του LNG για την ‒φτωχή σε ενεργειακούς πόρους‒ Ιαπωνία, η εστίαση Ιαπώνων πλοιοκτητών σε υγραεριοφόρα δεν προκαλεί εντύπωση. Ακόμη, το στίγμα των Ελλήνων στη συγκεκριμένη αγορά αυξάνεται εκθετικά τα τελευταία έτη, καθώς η μεταφορά LNG διά θαλάσσης καθίσταται ολοένα σημαντικότερη.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.