Ναυπηγεία: Συνιστώσες και εκτιμήσεις για τις νέες παραγγελίες εντός του 2023

Ναυπηγεία: Συνιστώσες και εκτιμήσεις για τις νέες παραγγελίες εντός του 2023

111
Ναυπηγεία: Συνιστώσες και εκτιμήσεις για τις νέες παραγγελίες εντός του 2023

Περιορισμένη διαφαίνεται η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εντός του έτους, με παραγγελίες για την κατασκευή 719 bulk carriers, tankers, containerships, LNG carriers, LPG carriers να έχουν τοποθετηθεί στα διεθνή ναυπηγεία.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, οι περισσότερες από αυτές αφορούν τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων, και δη bulk carriers και δεξαμενόπλοιων. Πάντως, το orderbook και για τους δύο τύπους πλοίων παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επικρατούσα αβεβαιότητα αναφορικά με το μέλλον της πρόωσης.

Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα των ναυπηγείων αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5 εκατ. CGTs το 2023, έναντι του 2022, λόγω της επανέναρξης λειτουργιών σε 12 κινεζικές γιάρδες. Συνεπώς, σημειώνει η Intermodal, οι 299 ενεργές γιάρδες ναυπήγησης διαθέτουν αθροιστική παραγωγική ικανότητα 54 εκατ. CGTs.

Πέραν αυτού, το κόστος ναυπήγησης πλοίων παραμένει σε υψηλά επίπεδα, εξέλιξη που διαφαίνεται επίμονη λόγω πληθώρας παραγόντων. Πιο συγκεκριμένα, η Intermodal ξεχωρίζει το αυξημένο κόστος των χαλύβδινων πλακών, τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, τις πληθωριστικές πιέσεις και την περιορισμένη παραγωγική ικανότητα των ναυπηγείων.

Τέλος, οι εκτιμήσεις για το υπόλοιπο του έτους όσον αφορά την τοποθέτηση νέων παραγγελιών διαφαίνονται απαισιόδοξες για bulk carriers, tankers και αισιόδοξες για τα LNG carriers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.