Σε συμπληγάδες η αμφιλεγόμενη υπερανάπτυξη της Gatik

Σε συμπληγάδες η αμφιλεγόμενη υπερανάπτυξη της Gatik

479
Σε συμπληγάδες η αμφιλεγόμενη υπερανάπτυξη της Gatik

Σε νέες περιπέτειες εισέρχεται η Gatik Ship Management, η οποία μετά τον πόλεμο που κήρυξε η Ρωσία στην Ουκρανία, έχει καταστεί ένας εκ των κορυφαίων μεταφορέων ρωσικού πετρελαίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, o βρετανικός νηογνώμονας Lloyd’s Register θα αποσύρει την πιστοποίηση που παρέχει σε 21 πλοία της έως τις 3 Ιουνίου. Πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα για την Gatik η οποία πρόσφατα αναγκάστηκε να προβεί σε αλλαγή σημαίας 36 πλοίων της, μέχρι πρότινος νηολογημένων στο St. Kitts & Nevis International Ship Registry.

Σε email που απέστειλε ο LR στο Reuters τονίζει ότι ο νηογνώμονας θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη συμμόρφωση με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί με επίκεντρο τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. «Όπου μπορεί να υποστηριχθεί με αποδείξεις, αποσύρουμε την ταξινόμηση και τις υπηρεσίες που παρέχουμε σε πλοία τα οποία σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές παραβιάζουν διεθνείς κυρώσεις». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αλληλοασφαλιστικός οργανισμός American Club που επισήμανε στο Reuters ότι θα πάψει να παρέχει ασφαλιστική κάλυψη στα πλοία της Gatik.

Οι κυρώσεις στη Ρωσία πυροδότησαν δομικές αλλαγές στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου. Πολλές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία που παρουσιάστηκε και εστίασαν στη μεταφορά ρωσικών φορτίων και μία από αυτές είναι η ινδική Gatik Ship Management, η οποία σημείωσε εκρηκτική ανάπτυξη και πλέον συνιστά έναν γίγαντα της αγοράς δεξαμενόπλοιων.

Η ιστορία της Gatik Ship Management ξεκινά το 2021, οπότε και διέθετε στόλο δύο chemical tankers. Μέσα σε 18 μήνες, ο στόλος της γιγαντώθηκε και πλέον η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 58 πλοίων που, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue ‒τα οποία επικαλείται παλαιότερο δημοσίευμα των Financial Times‒ έχει αθροιστική αξία $1,6 δισ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.