Η επόμενη μέρα για τις συμμαχίες στις τακτικές γραμμές

Η επόμενη μέρα για τις συμμαχίες στις τακτικές γραμμές

90
Η επόμενη μέρα για τις συμμαχίες στις τακτικές γραμμές

Σε χαμηλά τριών ετών υποχώρησε τον Ιανουάριο η χωρητικότητα την οποία διαχειρίζονται εταιρείες-μέλη liner συμμαχιών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Alphaliner.

Συγκεκριμένα, το ποσοστό της παγκόσμιας χωρητικότητας που ήλεγχαν οι 2M, Ocean Alliance και THE Alliance υποχώρησε στο 39% τον Ιανουάριο έναντι υπολογισμών και εκτιμήσεων που κάνουν λόγο για ποσοστό 80%. Μάλιστα, από την έρευνα της Alphaliner προκύπτει ότι τα τελευταία πέντε χρόνια το capacity που διαχειρίζονται οι συμμαχίες κινείται μεταξύ 38-41%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι τα μέλη (MSC, Maersk, CMA CGM, COSCO Group, Evergreen Marine Corporation, ONE, Hapag-Lloyd, HMM και Yang Ming Marine Transport) των τριών προαναφερθεισών συμμαχιών διαχειρίζονται το 83% του στόλου και ως εκ τούτου το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας λειτουργεί ανεξάρτητα και πέραν συμμαχικών συμφωνιών.

Μεγάλη συγκέντρωση εμφανίζεται σε long-haul trades τα οποία απαιτούν υψηλή χωρητικότητα αλλά και μικρότερο αριθμό πλοίων. Ενδεικτικά, οι liner συμμαχίες διαχειρίζονται το 94% του capacity στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής-Ευρώπης, για τις οποίες, όπως εύλογα προκύπτει, τα εμπόδια εισόδου νέων παικτών είναι μεγάλα.

Παρά το γεγονός ότι η 2M απαρτίζεται από δύο ναυτιλιακούς γίγαντες (MSC, Maersk), η χωρητικότητά της ανέρχεται σε 2,8 εκατ. TEUs, έναντι 4,3 εκατ. TEUs της Ocean Alliance και 3 εκατ. TEUs της THE Alliance. Υπενθυμίζεται ότι, στις αρχές του έτους, MSC και Maersk αποφάσισαν τον από κοινού τερματισμό της 2M Alliance, με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, να σημειώνει τότε ότι οι συνθήκες ανταγωνισμού για τους μεταφορείς στα κυριότερα routes Ανατολής-Δύσης θα μεταβληθούν σημαντικά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.