Με αρνητικό πρόσημο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια

Με αρνητικό πρόσημο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια

73
Με αρνητικό πρόσημο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια

Πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν τα 15 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης το 2022, σύμφωνα με δεδομένα του PortEconomics.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τα λιμάνια Gioia Tauro και Μασσαλίας κατέγραψαν αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ξεπέρασε το 2%. Από την άλλη, η αθροιστική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 15 λιμάνια διαμορφώθηκε σε κατά 4,2% χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2021 και 3,2% έναντι του 2019. Η διακίνηση στα επτά κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια δεν ξεπέρασε τα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019, ενώ τα υπόλοιπα λιμάνια σημείωσαν ανάπτυξη μεταξύ των ετών 2019 και 2022.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα του PortEconomics ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια Αμβούργου, Bremerhaven και Gioia Tauro κινήθηκε χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2007, όταν ξέσπασε η μεγάλη οικονομική κρίση.

Αναφορικά με το α’ τρίμηνο του 2023, σημαντικά λιμάνια έχουν καταγράψει ετήσιες πτώσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων: Ρότερνταμ (-11,6%), Βαρκελώνη (-12,3%), Βαλένθια (-10,5%), Αμβέρσα-Μπριζ (-5,7%). Τα περισσότερα από αυτά αναμένουν, ωστόσο, ότι η λιμενική δραστηριότητα θα ανακάμψει προς το β’ τρίμηνο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.