Το παγκόσμιο εμπόριο άνθρακα και ο αντίκτυπος στα τονομίλια

Το παγκόσμιο εμπόριο άνθρακα και ο αντίκτυπος στα τονομίλια

62
Το παγκόσμιο εμπόριο άνθρακα και ο αντίκτυπος στα τονομίλια

Σημαντική ανάκαμψη έχει καταγράψει το παγκόσμιο εμπόριο άνθρακα, παρά τη νωχελική εκκίνησή του στις αρχές του προηγούμενου έτους. Πρόσφατη έκθεση της Banchero Costa εστιάζει στις θαλάσσιες μεταφορές του ορυκτού καυσίμου, υπογραμμίζοντας πως αυξήθηκαν κατά 5,9% σε ετήσια βάση το 2022, στους 1,21 δισ. τόνους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Αυστραλία, η οποία συνιστά πλέον τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα άνθρακα παγκοσμίως, με μερίδιο 28,2%, καθότι η Ινδονησία αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση παγκοσμίως με ποσοστό 32,2% το 2022.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη, σημειώνει η Banchero Costa, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο ανεπίσημο εμπάργκο αυστραλιανού άνθρακα από την Κίνα. Συνεπώς, και καθώς οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών αναθερμαίνονται, το ενδεχόμενο η Αυστραλία να επιστρέψει στην κορυφή παραμένει πιθανό.

Όσον αφορά τα bulk carriers, ο άνθρακας της Αυστραλίας μεταφέρεται κυρίως από Panamax και Post-Panamax πλοία (ποσοστό 51%) και Capesizes (45%).

Μια δυνητική επιστροφή του αυστραλιανού άνθρακα στις κινεζικές αγορές θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση των τονομιλίων για τα bulk carriers. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια του ανεπίσημου εμπάργκο της Κίνας, η Αυστραλία στράφηκε στην Ινδία ως προορισμό για τον άνθρακά της. Εφόσον η εικόνα αντιστραφεί εκ νέου, τα τονομίλια ενδέχεται να καταγράψουν πτώση.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.