Η S&P αγορά επιχειρεί να βρει τα πατήματά της το 2023, καθώς τόσο ο αριθμός όσο και η αξία των συναλλαγών καταγράφουν πτώση 50% σε σχέση με πέρυσι.
Το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι οι πωλήσεις πλοίων άγγιζαν τις 485 έναντι $13,5 δισ., όταν φέτος οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 240 και $7 δισ. Οι αγοραπωλησίες bulkers σημειώνουν πτώση 48%, ενώ αυτές των δεξαμενόπλοιων 38%. Ωστόσο, η αξία των συναλλαγών για δεξαμενόπλοια μέχρι στιγμής φέτος είναι σε κατά 14% υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με την περασμένη χρονιά, δείγμα της καλής ναυλαγοράς και των αυξημένων αξιών των συγκεκριμένων πλοίων.
Στα επιμέρους στοιχεία, το 60% των διαθέσιμων προς πώληση bulk carriers είναι Supramaxes και Handysizes, ενώ το 60% είναι ηλικίας 11-15 ετών. Οι αγοραστές πάντως φαίνεται να επιθυμούν να ενισχύσουν τους στόλους τους κυρίως με Handysize, Supramax, Panamax και Kamsarmax πλοία ηλικίας 6 έως 20 ετών.
Στα δεξαμενόπλοια, το αγοραστικό ενδιαφέρον κεντρίζουν τα πλοία 11-20 ετών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το έντονο ενδιαφέρον για μεγαλύτερης ηλικίας πλοία, καθώς το 50% των VLCCs που ζητούνται προς αγορά είναι άνω των 20 ετών. Περίπου το 50% της ζήτησης αφορά chemical και μικρά δεξαμενόπλοια, ενώ ένα 25% MR1 και MR2 tankers.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 13th March 2023