Containerships: Ολοένα πιο κοντά η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης

Containerships: Ολοένα πιο κοντά η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης

148
Containerships: Ολοένα πιο κοντά η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης

Η εικόνα στη ναυλαγορά των containerships προκαλεί αβεβαιότητα για το μέλλον της αγοράς, τόσο βραχυπρόθεσμα πόσω μάλλον μακροπρόθεσμα, δεδομένης της ανόδου που θα καταγράψει ο παγκόσμιος στόλος λόγω του μπαράζ παραγγελιών που έλαβαν χώρα τα τελευταία δύο έτη.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το 2021 και το 2022 έλαβαν χώρα παραγγελίες για 963 containerships, πλοία τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός των επόμενων ετών και σημαντικό μέρος τους από το 2023 έως και το 2025.

Άξιο αναφοράς είναι ότι το 2021 οι παραγγελίες ήταν για 605 πλοία αξίας $42 δισ. Όμως, το 2022 οι παραγγελίες ήταν για 358 πλοία αξίας $35 δισ. Συνεπώς, παρότι το περασμένο έτος οι παραγγελίες containerships μειώθηκαν κατά 41%, η αξία τους μειώθηκε κατά 17%.

Την ίδια ώρα, το μπαράζ παραγγελιών προκαλεί ανησυχία για το μέλλον των ισορροπιών ζήτησης και προσφοράς στην αγορά, ενώ ήδη οι ναύλοι έχουν σημειώσει σημαντική πτώση σε σύγκριση με τα εκρηκτικά επίπεδα του 2021 και των αρχών του 2022. Στις αρχές του νέου έτους, ο σχετικός δείκτης της ναυλαγοράς containerships, World Container Index, ήταν ίσος με $2.132/FEU, σε κατά 78% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση.

Παρότι η αγορά ενδεχομένως να ευνοηθεί με την ανάκαμψη των οικονομιών Κίνας και ΗΠΑ και τους κανονισμούς όπως ο CII, αμφίβολο παραμένει κατά πόσο οποιαδήποτε θετική επίδραση στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς δύναται να αντισταθμίσει την επικείμενη έκρηξη της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.