
Ο επικείμενος περιβαλλοντικός κανονισμός CII, που αφορά την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και θα τεθεί σε ισχύ από το 2023, προκαλεί αβεβαιότητα για τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, αλλά και για τις υποχρεώσεις ναυλωτών και πλοιοκτητών. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα ρήτρα της BIMCO καταδεικνύει τους ναυλωτές ως «υπεύθυνους» για τις εκπομπές ενός πλοίου, καθώς εκείνοι αποφασίζουν για το πώς θα λειτουργήσει ένα πλοίο.
Παρότι η εξέλιξη αυτή προκαλεί ικανοποίηση σε ένα μείζον θέμα που απασχολεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία, εκείνο της «ευθύνης» των ναυλωτών αναφορικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο ενός πλοίου, την ίδια ώρα γεννά ένα ακόμα ερώτημα: Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις των ναυλωτών; Πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv επικεντρώνεται στο θέμα αυτό και εξετάζει ένα κύριο σενάριο και τα απότοκά του.
Στο σενάριο αυτό, οι ναυλωτές θα επιλέξουν τα πλοία με την καλύτερη επίδοση CII. Συνεπώς, οι ναύλοι για τα εν λόγω πλοία θα οδηγηθούν σε σημαντική άνοδο, δεδομένης της ανελαστικότητας της προσφοράς βραχυπρόθεσμα. Εκτός αυτού, τα πλοία με χαμηλότερη επίδοση ενδέχεται να μειώσουν τις απαιτήσεις τους σε ναύλους, προσπαθώντας να προσεγγίσουν εκ νέου τους ναυλωτές.
Σε κάθε περίπτωση, η Χclusiv υπογραμμίζει ότι τα ερωτήματα αυτά δεν δύνανται να απαντηθούν επί του παρόντος, καθώς η πλήρη επίδραση του CII στην αγορά και στη στρατηγική των πλοιοκτητών παραμένει αβέβαιη. Πάντως, χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, σύμφωνα με την οποία «η ρήτρα της BIMCO δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα από τον ίδιο τον CII».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ