
Ο επικείμενος περιβαλλοντικός κανονισμός CII, που αφορά την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και θα τεθεί σε ισχύ από το 2023, προκαλεί αβεβαιότητα για τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, αλλά και για τις υποχρεώσεις ναυλωτών και πλοιοκτητών. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα ρήτρα της BIMCO καταδεικνύει τους ναυλωτές ως «υπεύθυνους» για τις εκπομπές ενός πλοίου, καθώς εκείνοι αποφασίζουν για το πώς θα λειτουργήσει ένα πλοίο.
Παρότι η εξέλιξη αυτή προκαλεί ικανοποίηση σε ένα μείζον θέμα που απασχολεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία, εκείνο της «ευθύνης» των ναυλωτών αναφορικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο ενός πλοίου, την ίδια ώρα γεννά ένα ακόμα ερώτημα: Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις των ναυλωτών; Πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv επικεντρώνεται στο θέμα αυτό και εξετάζει ένα κύριο σενάριο και τα απότοκά του.
Στο σενάριο αυτό, οι ναυλωτές θα επιλέξουν τα πλοία με την καλύτερη επίδοση CII. Συνεπώς, οι ναύλοι για τα εν λόγω πλοία θα οδηγηθούν σε σημαντική άνοδο, δεδομένης της ανελαστικότητας της προσφοράς βραχυπρόθεσμα. Εκτός αυτού, τα πλοία με χαμηλότερη επίδοση ενδέχεται να μειώσουν τις απαιτήσεις τους σε ναύλους, προσπαθώντας να προσεγγίσουν εκ νέου τους ναυλωτές.
Σε κάθε περίπτωση, η Χclusiv υπογραμμίζει ότι τα ερωτήματα αυτά δεν δύνανται να απαντηθούν επί του παρόντος, καθώς η πλήρη επίδραση του CII στην αγορά και στη στρατηγική των πλοιοκτητών παραμένει αβέβαιη. Πάντως, χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, σύμφωνα με την οποία «η ρήτρα της BIMCO δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα από τον ίδιο τον CII».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ