Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation

Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος συζητά για τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου λόγω της κρίσης στην Ουκρανία.
1. Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που ανακύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία για τα bulk carriers;
Ο πόλεμος στην Ουκρανία θεωρητικά άλλαξε τη σχέση τονομιλίων-αγοράς με μια μεγάλη αύξηση των τονομιλίων υπέρ των πλοιοκτητών. Οι άλλες προκλήσεις που σημειώθηκαν από τον πόλεμο όμως ‒ύφεση, πληθωρισμός, ανεπάρκεια ενέργειας‒ την ίδια στιγμή πάνε να ακυρώσουν τα όποια οφέλη. Οπότε ο κάθε σώφρων πλοιοκτήτης περιμένει να δει προς τα πού θα κατασταλάξει αυτή η, δυστυχώς, αρνητική εξέλιξη για την παγκόσμια οικονομία. Νομίζω ότι μιλάω για αρκετούς, αν όχι όλους, οι οποίοι πιστεύουν ότι ο πόλεμος δεν χρειαζόταν αυτή τη δεδομένη στιγμή τόσο σύντομα, μετά την ανάκαμψη των αγορών από την πανδημία.
2. Αναλυτές σημειώνουν ότι, εν μέσω ακραίας μεταβλητότητας και έντονων γεωπολιτικών προκλήσεων, το κλασικό μοντέλο προσφοράς και ζήτησης δεν ερμηνεύει πλήρως τη ναυλαγορά των bulk carriers. Πόσο σύμφωνο σας βρίσκει ένα τέτοιο επιχείρημα; Πώς μπορεί μια εταιρεία με μεσαίο αριθμό πλοίων να χαράξει σαφή στρατηγική ανάπτυξης και ενώ συντελούνται δομικές αλλαγές στα fundamentals της αγοράς;
Στο πανεπιστήμιο μας έμαθαν για το κλασικό μοντέλο προσφοράς/ζήτησης. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), αυτό δεν είναι σχεδόν ποτέ ο μόνος λόγος για να εξηγήσει τη μεταβλητότητα των αγορών. Οι έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις, και γενικότερα το μακροοικονομικό σενάριο, είναι αυτά που αλλάζουν και την αγορά σε οικονομικούς όρους, και πολύ περισσότερο επηρεάζουν το market sentiment. Το market sentiment είναι εξίσου σημαντικό ως παράγοντας της μεταβλητότητας των αγορών καθώς υπάρχουν τεράστια ποσά επενδεδυμένα σε FFAs, τα οποία είναι πολύ «ευαίσθητα» σε όποιες αλλαγές (γεωπολιτικές και μη) και μπορούν να αλλάξουν την αγορά πολύ εύκολα από μόνα τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Αυγούστου 2022 των Ναυτικών Χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) υπέγραψε δεκαπενταετή συμφωνία με την εταιρεία Borouge για την αύξηση της παραγωγής και των εξαγωγών πετροχημικών από…
Σε κατώτερα των προσδοκιών επίπεδα διαμορφώθηκαν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων της χώρας. Συγκεκριμένα, η…
To πράσινο φως των ρυθμιστικών αρχών για την απόκτηση του 50% της εταιρείας διαχείρισης ρυμουλκών Boluda Corporación Marítima έλαβε η MSC. Ο ναυτιλιακός όμιλος…
Η ζήτηση του πετρελαίου θα παραμείνει ισχυρή τουλάχιστον για δύο δεκαετίες, σύμφωνα με τον Γ.Γ. του OPEC, Haitham Al Ghais. Ο οργανισμός αναμένει αύξηση…
Το United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO), την Τετάρτη 11 Ιουνίου, εξέδωσε προειδοποίηση προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για αυξανόμενες εντάσεις στην περιοχή του Αραβικού…
Εκλεισαν οι εθνικοί εναέριοι χώροι του Ισραήλ, του Ιράν, του Ιράκ και της Ιορδανίας μετά τη μαζική ισραηλινή επίθεση εναντίον στόχων στο Ιράν, σύμφωνα…
Το Ισραήλ εξαπέλυσε σήμερα σειρά αεροπορικών βομβαρδισμών εναντίον του Ιράν, καθώς όπως διατείνεται επιδίωκε να αποκτήσει πυρηνικά όπλα, βάζοντας στο στόχαστρο τουλάχιστον μια εγκατάσταση…
Αποστολή των Ναυτικών Χρονικών στο Λονδίνο Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Iουνίου η ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Greek Shipping Co-operation Committee (γνωστού ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ