
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και η εκρηκτική άνοδος του πληθωρισμού δημιουργούν ένα κοκτέιλ αρνητικών συνιστωσών για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να είναι επίσης δυσοίωνες. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αποσυμφόρηση των λιμένων και η επιστροφή ενός μεγάλου όγκου χωρητικότητας, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τη ναυλαγορά.
Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, η Drewry αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων το επόμενο έτος. Στην έκθεση «Container Equipment Forecaster», η Drewry σημειώνει ότι, ως απόρροια της παράδοσης περίπου 7 εκατ. TEUs το 2021 αλλά και του γεγονότος ότι παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν «ενεργά», θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα 6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.
Mε δεδομένη την αποδυναμωμένη πλέον ζήτηση, τα παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια πωλούνται στη δευτερογενή αγορά. Με τα αποθέματα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα εργοστάσια της Κίνας να έχουν αυξηθεί σε πάνω από 750.000, η ζήτηση για παραγγελία νέων κουτιών είναι μειωμένη. Ακόμη, οι παραγγελίες για το δ’ τρίμηνο στην Κίνα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι η παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσει σημαντικά το επόμενο έτος και το pool των εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί στα 49,3 εκατ. από τα 50,8 εκατ. φέτος. Η πτώση κατά 3% του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων το 2023 σηματοδοτεί την πρώτη πτώση από το 2009. Ωστόσο, μετά την εκτιμώμενη αυτή μείωση, ο στόλος θα επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά, κατά την Drewry.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ