
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και η εκρηκτική άνοδος του πληθωρισμού δημιουργούν ένα κοκτέιλ αρνητικών συνιστωσών για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να είναι επίσης δυσοίωνες. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αποσυμφόρηση των λιμένων και η επιστροφή ενός μεγάλου όγκου χωρητικότητας, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τη ναυλαγορά.
Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, η Drewry αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων το επόμενο έτος. Στην έκθεση «Container Equipment Forecaster», η Drewry σημειώνει ότι, ως απόρροια της παράδοσης περίπου 7 εκατ. TEUs το 2021 αλλά και του γεγονότος ότι παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν «ενεργά», θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα 6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.
Mε δεδομένη την αποδυναμωμένη πλέον ζήτηση, τα παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια πωλούνται στη δευτερογενή αγορά. Με τα αποθέματα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα εργοστάσια της Κίνας να έχουν αυξηθεί σε πάνω από 750.000, η ζήτηση για παραγγελία νέων κουτιών είναι μειωμένη. Ακόμη, οι παραγγελίες για το δ’ τρίμηνο στην Κίνα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι η παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσει σημαντικά το επόμενο έτος και το pool των εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί στα 49,3 εκατ. από τα 50,8 εκατ. φέτος. Η πτώση κατά 3% του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων το 2023 σηματοδοτεί την πρώτη πτώση από το 2009. Ωστόσο, μετά την εκτιμώμενη αυτή μείωση, ο στόλος θα επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά, κατά την Drewry.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ