
Οι ημερομηνίες ριζικών αλλαγών για την αγορά πετρελαίου, και κατ’ επέκταση και για εκείνη των δεξαμενόπλοιων, πλησιάζουν, με τις εταιρείες να αναμένεται να χρειαστεί να επιλέξουν σε ποια πλευρά του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου θα δραστηριοποιούνται.
Ειδικότερα, τόσο η απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη όσο και η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από τις G7 αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις ερχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η εν λόγω εξέλιξη σημαίνει πως ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί σε δύο πλευρές: σε εκείνη που μετέχει στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και σε εκείνη που απέχει από αυτήν.
Στο πλαίσιο αυτό, η επίδραση στην προσφορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να είναι σημαντική. Από τη μία, ο στόλος που δραστηριοποιείται στις διεθνείς αγορές θα μειωθεί. Από την άλλη, τα πλοία που θα δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου ενδέχεται να μην είναι αρκετά προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση για τη μεταφορά του, δεδομένης μάλιστα της αύξησης των τονομιλίων.
Συνεπώς, αυτό ίσως οδηγήσει στην αύξηση του μέρους του παγκόσμιου στόλου που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά, δίνοντας ώθηση στη second-hand αγορά και στις αξίες των πλοίων, αλλά υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο, αξίζει να αναλυθεί και το βραχυπρόθεσμο σενάριο αποδυνάμωσης της ναυλαγοράς, απότοκο της αποστροφής εταιρειών για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εξαιτίας των κυρώσεων σε αυτό. Σύμφωνα με την Gibson, μια τέτοια πραγματικότητα δεν θα διαρκέσει πολύ, λόγω της αύξησης της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ