
Οι ημερομηνίες ριζικών αλλαγών για την αγορά πετρελαίου, και κατ’ επέκταση και για εκείνη των δεξαμενόπλοιων, πλησιάζουν, με τις εταιρείες να αναμένεται να χρειαστεί να επιλέξουν σε ποια πλευρά του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου θα δραστηριοποιούνται.
Ειδικότερα, τόσο η απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη όσο και η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από τις G7 αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις ερχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η εν λόγω εξέλιξη σημαίνει πως ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί σε δύο πλευρές: σε εκείνη που μετέχει στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και σε εκείνη που απέχει από αυτήν.
Στο πλαίσιο αυτό, η επίδραση στην προσφορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να είναι σημαντική. Από τη μία, ο στόλος που δραστηριοποιείται στις διεθνείς αγορές θα μειωθεί. Από την άλλη, τα πλοία που θα δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου ενδέχεται να μην είναι αρκετά προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση για τη μεταφορά του, δεδομένης μάλιστα της αύξησης των τονομιλίων.
Συνεπώς, αυτό ίσως οδηγήσει στην αύξηση του μέρους του παγκόσμιου στόλου που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά, δίνοντας ώθηση στη second-hand αγορά και στις αξίες των πλοίων, αλλά υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο, αξίζει να αναλυθεί και το βραχυπρόθεσμο σενάριο αποδυνάμωσης της ναυλαγοράς, απότοκο της αποστροφής εταιρειών για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εξαιτίας των κυρώσεων σε αυτό. Σύμφωνα με την Gibson, μια τέτοια πραγματικότητα δεν θα διαρκέσει πολύ, λόγω της αύξησης της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ