
Μπαράζ παραδόσεων στην αγορά containerships έχει δρομολογηθεί για τα επόμενα έτη, απότοκο του ρεκόρ παραγγελιών που σημειώθηκε το 2021 και συνεχίστηκε εντός του τρέχοντος έτους. Με τα επίπεδα ρεκόρ των ναύλων πλέον να αποτελούν παρελθόν, η επικείμενη σημαντική αύξηση του στόλου προκαλεί ανησυχία και πιθανώς καθιστά τα διεθνή διαλυτήρια δημοφιλή προορισμό.
Σύμφωνα με την Alphaliner, έως το 2025 αναμένεται να παραδοθούν containerships μεταφορικής ικανότητας 7,3 εκατ. TEUs, δηλαδή χωρητικότητας ίσης με το 28,3% του υπάρχοντος στόλου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και συνεπώς της ζήτησης, προκαλεί απαισιοδοξία για την ικανότητα του στόλου να απορροφήσει «αναίμακτα» την επιπλέον χωρητικότητα.
Ωστόσο, η Alphaliner υποστηρίζει ότι δύσκολα σημαντικό μέρος του στόλου μπορεί να οδηγηθεί στα διαλυτήρια. Άλλωστε, ο παγκόσμιος στόλος των containerships είναι σχετικά νέος σε ηλικία, ενώ τα γηραιότερα πλοία είναι εκείνα που διαθέτουν τη μικρότερη μεταφορική ικανότητα και συνεπώς η απομάκρυνσή τους από την αγορά δεν θα την επηρεάσει σημαντικά. Επομένως, και βάσει δημοσιεύματος του TheLoadstar, στην αγορά διαλύσεων ενδέχεται να καταλήξουν σχετικά νέα containerships μικρής μεταφορικής ικανότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ