
Η πρόσφατη απόφαση του OPEC+ να αναστείλει μέρος της προσφοράς πετρελαίου προκάλεσε δριμεία αντίδραση σε διεθνές επίπεδο, κυρίως στις ΗΠΑ. Η εν λόγω απόφαση ήταν απότοκο των αρνητικών εκτιμήσεων για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας σε συνδυασμό με την επιθυμία του OPEC+ να διατηρήσει τις τιμές πετρελαίου σε σταθερά επίπεδα.
Παρότι ασκήθηκε σημαντική κριτική στην επιλογή αυτή, οι πρόσφατες προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την πορεία της οικονομίας φαίνεται να συμβαδίζουν με εκείνες του OPEC+. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας θα διαμορφωθεί στο 3,2% το 2022 και στο 2,7% το 2023, έναντι 6% το 2021.
Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης είναι εμφανής στις δυτικές οικονομίες: ο ρυθμός ανάπτυξης των ΗΠΑ αναμένεται στο 1,6% και στο 1% για το 2022 και το 2023 αντίστοιχα, ενώ στην Ευρωζώνη στο 3,1% και 0,5%.
Ωστόσο δεν περιορίζεται μονάχα σε αυτές. Στις αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες, ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να περιοριστεί στο 4,4% για το 2022 και στο 4,9% για το 2023. Όσον αφορά συγκεκριμένα την Κίνα, κύριο παίχτη της αγοράς πετρελαίου, η ανάπτυξη αναμένεται να περιοριστεί στο 3,2% για το 2022 και στο 4,4% για το 2023, έναντι 8,1% το 2021.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας προκαλεί ανησυχία για τη ζήτηση πετρελαίου. Πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,65 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2023. Όσο για την κινεζική ζήτηση, εκείνη αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα το επόμενο έτος.
Πάντως, η πολιτική που ακολουθεί η Κίνα με την Covid-19 αναμένεται να παραμείνει απαράλλαχτη βραχυπρόθεσμα. Συνεπώς, αβέβαιο παραμένει το κατά πόσο οι εκτιμήσεις θα αποβούν ακριβείς σε περίπτωση εξάρσεων της πανδημίας, δεδομένης της επίδρασης των lockdowns στη ζήτηση πετρελαίου.
Παράλληλα, παρότι το γεγονός αυτό προκαλεί ανησυχία περί επιβράδυνσης της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων, η οποία βρίσκεται σε ανάκαμψη, αναλυτές υποστηρίζουν ότι η ανάκαμψη αυτή οφείλεται λιγότερο στην κινεζική ζήτηση και περισσότερο στην αναδιάταξη των routes.
Πηγή: Gibson Shipbrokers, IMF
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ