
Η πρόσφατη απόφαση του OPEC+ να αναστείλει μέρος της προσφοράς πετρελαίου προκάλεσε δριμεία αντίδραση σε διεθνές επίπεδο, κυρίως στις ΗΠΑ. Η εν λόγω απόφαση ήταν απότοκο των αρνητικών εκτιμήσεων για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας σε συνδυασμό με την επιθυμία του OPEC+ να διατηρήσει τις τιμές πετρελαίου σε σταθερά επίπεδα.
Παρότι ασκήθηκε σημαντική κριτική στην επιλογή αυτή, οι πρόσφατες προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την πορεία της οικονομίας φαίνεται να συμβαδίζουν με εκείνες του OPEC+. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας θα διαμορφωθεί στο 3,2% το 2022 και στο 2,7% το 2023, έναντι 6% το 2021.
Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης είναι εμφανής στις δυτικές οικονομίες: ο ρυθμός ανάπτυξης των ΗΠΑ αναμένεται στο 1,6% και στο 1% για το 2022 και το 2023 αντίστοιχα, ενώ στην Ευρωζώνη στο 3,1% και 0,5%.
Ωστόσο δεν περιορίζεται μονάχα σε αυτές. Στις αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες, ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να περιοριστεί στο 4,4% για το 2022 και στο 4,9% για το 2023. Όσον αφορά συγκεκριμένα την Κίνα, κύριο παίχτη της αγοράς πετρελαίου, η ανάπτυξη αναμένεται να περιοριστεί στο 3,2% για το 2022 και στο 4,4% για το 2023, έναντι 8,1% το 2021.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας προκαλεί ανησυχία για τη ζήτηση πετρελαίου. Πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,65 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2023. Όσο για την κινεζική ζήτηση, εκείνη αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα το επόμενο έτος.
Πάντως, η πολιτική που ακολουθεί η Κίνα με την Covid-19 αναμένεται να παραμείνει απαράλλαχτη βραχυπρόθεσμα. Συνεπώς, αβέβαιο παραμένει το κατά πόσο οι εκτιμήσεις θα αποβούν ακριβείς σε περίπτωση εξάρσεων της πανδημίας, δεδομένης της επίδρασης των lockdowns στη ζήτηση πετρελαίου.
Παράλληλα, παρότι το γεγονός αυτό προκαλεί ανησυχία περί επιβράδυνσης της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων, η οποία βρίσκεται σε ανάκαμψη, αναλυτές υποστηρίζουν ότι η ανάκαμψη αυτή οφείλεται λιγότερο στην κινεζική ζήτηση και περισσότερο στην αναδιάταξη των routes.
Πηγή: Gibson Shipbrokers, IMF
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ