
Την επιμήκυνση της παραμονής του ως ηγέτης της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη πέτυχε πρόσφατα ο Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος ανακηρύχθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, φροντίζοντας την ίδια ώρα να συγκεντρώσει περαιτέρω εξουσίες υπό τον πλήρη έλεγχό του.
Με την ατζέντα του Πεκίνου υπό τον Σι Τζινπίνγκ να έχει καταστεί ξεκάθαρη εντός των τελευταίων ετών, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επόμενη μέρα για την Κίνα, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, δεδομένης της εξάρτησης πληθώρας χωρών από τον κινεζικό δράκο.
Οικονομία
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του AFP, η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, τάση που αναμένεται να επιμείνει τα ερχόμενα έτη, συνιστώντας τροχοπέδη για τους φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης που έχουν τεθεί.
Παρότι τις τελευταίες δεκαετίες ο ιδιωτικός τομέας της Κίνας σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, πλέον ο Κινέζος ηγέτης φαίνεται να στρέφεται στη δόμηση μιας οικονομίας που ωθείται από την κατανάλωση και στον περιορισμό του οικονομικού χάσματος που ταλανίζει την κινεζική κοινωνία.
Γεωπολιτική
Η ρητορική της Κίνας στο επίμαχο θέμα της Ταϊβάν γίνεται πιο δυναμική τα τελευταία έτη, με τις κινήσεις των ΗΠΑ, των οποίων η ατζέντα επιτάσσει μια ανεξάρτητη Ταϊβάν, να πυροδοτούν ολοένα επιθετικότερες αντιδράσεις.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το Πεκίνο θα αποπειραθεί να θέσει τέλος στο status quo στην ευρύτερη περιοχή και να πραγματοποιήσει τον πολυετή του πόθο, επανενώνοντας την ηπειρωτική Κίνα με τη νήσο Ταϊβάν. Το κατά πόσο οι ΗΠΑ αλλά και λοιπές διεθνείς δυνάμεις, όπως η Ιαπωνία, θα επιχειρήσουν να σταθούν εμπόδιο μέλλει να φανεί.
Πανδημία
Παρά το γεγονός ότι αναλυτές είχαν εκτιμήσει πως η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ίσως έφτανε στο τέλος της με την επανεκλογή του Σι στην ηγεσία, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΚ υποστήριξε σθεναρά τη συγκεκριμένη πολιτική, καθιστώντας εμφανές ότι πρόκειται να την ακολουθήσει και στο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό αντίκτυπο της zero covid για το παγκόσμιο εμπόριο –φαινόμενα συμφόρησης, πτώση ζήτησης–, ανησυχία επικρατεί αναφορικά με μελλοντικές εξάρσεις της πανδημίας στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ