
Σε νέα πρωτοβουλία με επίκεντρο την επιβράβευση όσων πρωτοστατούν στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προβαίνει το International Chamber of Shipping (ICS). Πιο συγκεκριμένα, το ICS προωθεί τη δημιουργία ενός νέου Ταμείου απανθρακοποίησης, το οποίο θα αποτελέσει καταλύτη της υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων, το κόστος των οποίων επί του παρόντος παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα έναντι των συμβατικών.
Η κίνηση αυτή, που επικεντρώνεται γύρω από τη χρηματοδότηση και την επιβράβευση (fund and reward – F&R), συνδυάζει διάφορες πρόσφατες κυβερνητικές προτάσεις για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών, ένα σύστημα σταθερής συνδρομής, το οποίο είχε προταθεί στο παρελθόν από το ICS και την INTERCARGO, αλλά και προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο πρόεδρος του ICS, Emanuele Grimaldi, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Με τη νέα πρόταση, τα μέλη του IMO διαθέτουν ένα καινούργιο, όμως σύντομο, παράθυρο ευκαιρίας για την προώθηση ενός παγκόσμιου οικονομικού μέτρου, το οποίο μπορεί να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και στην παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ανθρακικής ουδετερότητας μέχρι το 2050, αυτά τα νέα καύσιμα πρέπει να είναι εμπορικά διαθέσιμα σε σημαντικές ποσότητες έως το 2030. Ελπίζω η συγκεκριμένη πρόταση να αποτελέσει γέφυρα μεταξύ των κλιματικών φιλοδοξιών τόσο των ανεπτυγμένων όσο και των αναπτυσσόμενων χωρών, έτσι ώστε κανένα μέλος της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας να μη μείνει πίσω».
Το επίπεδο επιβράβευσης θα υπολογίζεται βάσει της αποτροπής εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και θα χρηματοδοτείται μέσω της υποχρεωτικής σταθερής συνδρομής ανά πλοίο, η οποία θα υπολογίζεται ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Εφόσον εγκριθεί, το ICS θεωρεί ότι μπορεί να τεθεί σε ισχύ έως το 2024.
Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Πρέπει να περιορίσουμε τη σημαντική διαφορά μεταξύ της τιμής των εναλλακτικών και των συμβατικών καυσίμων, προκειμένου να επιταχύνουμε την παραγωγή και την υιοθέτησή τους μέχρι το 2030».
Και πρόσθεσε: «Το συγκεκριμένο Ταμείο έχει την προοπτική να ξεπεράσει τα παραδοσιακά όρια του IMO, ενισχύοντας τις επενδύσεις για την παραγωγή καυσίμων και την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων σε λιμένες παγκοσμίως, που είναι κρίσιμοι στόχοι προκειμένου να επιτευχθεί πλήρης απανθρακοποίηση της ναυτιλίας».
Σημειώνεται ότι η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) μέσω ανάρτησής της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χαιρέτισε την πρωτοβουλία του ICS. «Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS), με πρότασή του στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), ζητά τη δημιουργία ενός παγκόσμιου Ταμείου που θα συμβάλλει στην απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα. Η δημιουργία ενός συστήματος «Fund & Reward» μέσω του Ταμείου που θα παρέχει χρηματική επιβράβευση στα πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, επιζητεί να διασφαλίσει έως το 2030 ότι τουλάχιστον το 5% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στα πλοία θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ενώνει τη φωνή της με το ICS, καλώντας τα κράτη που συμμετέχουν στον ΙΜΟ να υιοθετήσουν αυτή την πρόταση που ευελπιστεί να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ