
 
															Έκθεση της BIMCO καταδεικνύει ότι, ενώ ο ευρωπαϊκός κατάλογος των εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται, οι νέες προσθήκες δεν προσδίδουν σημαντικό capacity προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, η BIMCO θεωρεί ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί προς επιπλέον μονάδες εκτός ΕΕ.
Η έκθεση επιβεβαιώνει επίσης ότι, μέχρι στιγμής, η συμπερίληψη μη ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στον κατάλογο της ΕΕ έχει προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες για ανακυκλώσεις πλοίων μεγάλης κλίμακας. Οι μονάδες της ΕΕ επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές και δεν είναι προσανατολισμένες στις ανακυκλώσεις ποντοπόρων πλοίων. Κατά συνέπεια, διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες, με αποτέλεσμα η Τουρκία να αποτελεί το μοναδικό κράτος ανακύκλωσης πλοίων που προσθέτει σημαντικό capacity στον κατάλογο της ΕΕ, εξηγεί η BIMCO.
«Σήμερα, δεν υπάρχουν μονάδες από κύρια κράτη ανακύκλωσης πλοίων, όπως η Ινδία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, που να συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ και να καλύπτουν τη ζήτηση για ανακύκλωση μεγαλύτερων πλοίων. Πολλά διαλυτήρια έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες προς την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους. Πιστεύουμε ότι η εστίαση στην προσθήκη ορισμένων από αυτές τις εγκαταστάσεις στον [ευρωπαϊκό] κατάλογο θα πρέπει να αυξηθεί εάν πληρούν τα πρότυπα της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία πρέπει να επικυρωθεί το συντομότερο δυνατό», σχολιάζει ο David Loosley, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO.
O ίδιος τονίζει ότι η συμβολή της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων στην κυκλική οικονομία είναι σημαντική, καθώς προμηθεύει τις βιομηχανίες χάλυβα και σιδηρομεταλλεύματος με μεγάλες ποσότητες scrap metal, μειώνοντας την ανάγκη για παραγωγή πρωτογενών μετάλλων. Ενδεικτικά, μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2009 κατέδειξε ότι το Μπανγκλαντές κάλυψε το 50% των αναγκών του σε χάλυβα από την εγχώρια βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, σύμφωνα με τον κ. Loosley.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ