
Έκθεση της BIMCO καταδεικνύει ότι, ενώ ο ευρωπαϊκός κατάλογος των εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται, οι νέες προσθήκες δεν προσδίδουν σημαντικό capacity προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, η BIMCO θεωρεί ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί προς επιπλέον μονάδες εκτός ΕΕ.
Η έκθεση επιβεβαιώνει επίσης ότι, μέχρι στιγμής, η συμπερίληψη μη ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στον κατάλογο της ΕΕ έχει προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες για ανακυκλώσεις πλοίων μεγάλης κλίμακας. Οι μονάδες της ΕΕ επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές και δεν είναι προσανατολισμένες στις ανακυκλώσεις ποντοπόρων πλοίων. Κατά συνέπεια, διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες, με αποτέλεσμα η Τουρκία να αποτελεί το μοναδικό κράτος ανακύκλωσης πλοίων που προσθέτει σημαντικό capacity στον κατάλογο της ΕΕ, εξηγεί η BIMCO.
«Σήμερα, δεν υπάρχουν μονάδες από κύρια κράτη ανακύκλωσης πλοίων, όπως η Ινδία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, που να συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ και να καλύπτουν τη ζήτηση για ανακύκλωση μεγαλύτερων πλοίων. Πολλά διαλυτήρια έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες προς την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους. Πιστεύουμε ότι η εστίαση στην προσθήκη ορισμένων από αυτές τις εγκαταστάσεις στον [ευρωπαϊκό] κατάλογο θα πρέπει να αυξηθεί εάν πληρούν τα πρότυπα της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία πρέπει να επικυρωθεί το συντομότερο δυνατό», σχολιάζει ο David Loosley, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO.
O ίδιος τονίζει ότι η συμβολή της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων στην κυκλική οικονομία είναι σημαντική, καθώς προμηθεύει τις βιομηχανίες χάλυβα και σιδηρομεταλλεύματος με μεγάλες ποσότητες scrap metal, μειώνοντας την ανάγκη για παραγωγή πρωτογενών μετάλλων. Ενδεικτικά, μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2009 κατέδειξε ότι το Μπανγκλαντές κάλυψε το 50% των αναγκών του σε χάλυβα από την εγχώρια βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, σύμφωνα με τον κ. Loosley.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ