
Έκθεση της BIMCO καταδεικνύει ότι, ενώ ο ευρωπαϊκός κατάλογος των εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται, οι νέες προσθήκες δεν προσδίδουν σημαντικό capacity προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, η BIMCO θεωρεί ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί προς επιπλέον μονάδες εκτός ΕΕ.
Η έκθεση επιβεβαιώνει επίσης ότι, μέχρι στιγμής, η συμπερίληψη μη ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στον κατάλογο της ΕΕ έχει προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες για ανακυκλώσεις πλοίων μεγάλης κλίμακας. Οι μονάδες της ΕΕ επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές και δεν είναι προσανατολισμένες στις ανακυκλώσεις ποντοπόρων πλοίων. Κατά συνέπεια, διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες, με αποτέλεσμα η Τουρκία να αποτελεί το μοναδικό κράτος ανακύκλωσης πλοίων που προσθέτει σημαντικό capacity στον κατάλογο της ΕΕ, εξηγεί η BIMCO.
«Σήμερα, δεν υπάρχουν μονάδες από κύρια κράτη ανακύκλωσης πλοίων, όπως η Ινδία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, που να συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ και να καλύπτουν τη ζήτηση για ανακύκλωση μεγαλύτερων πλοίων. Πολλά διαλυτήρια έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες προς την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους. Πιστεύουμε ότι η εστίαση στην προσθήκη ορισμένων από αυτές τις εγκαταστάσεις στον [ευρωπαϊκό] κατάλογο θα πρέπει να αυξηθεί εάν πληρούν τα πρότυπα της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία πρέπει να επικυρωθεί το συντομότερο δυνατό», σχολιάζει ο David Loosley, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO.
O ίδιος τονίζει ότι η συμβολή της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων στην κυκλική οικονομία είναι σημαντική, καθώς προμηθεύει τις βιομηχανίες χάλυβα και σιδηρομεταλλεύματος με μεγάλες ποσότητες scrap metal, μειώνοντας την ανάγκη για παραγωγή πρωτογενών μετάλλων. Ενδεικτικά, μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2009 κατέδειξε ότι το Μπανγκλαντές κάλυψε το 50% των αναγκών του σε χάλυβα από την εγχώρια βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, σύμφωνα με τον κ. Loosley.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ