
Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk προχώρησε σε μια παραγγελία για έξι επιπλέον containerships, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο πράσινη μεθανόλη.
Τα καινοτόμα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 17.000 TEUs, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα τους επιτρέπουν να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ που παράγουν έως και κατά 800.000 τόνους ετησίως, μέσω της κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης.
Η εν λόγω παραγγελία γίνεται στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της Maersk, η οποία πλέον αριθμεί 19 υπό παραγγελία πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Σύμφωνα με τη Maersk, η ανανέωση του στόλου της εταιρείας με τα 19 καινοτόμα containerships κατανάλωσης πράσινης μεθανόλης αναμένεται να αποφέρει ετήσια συνολική μείωση των εκπομπών CO₂ του στόλου της εταιρείας κατά 2,3 εκατ. τόνους.
Μέσω της συγκεκριμένης κίνησης, η Maersk επιδιώκει να επιτύχει τον στόχο που έχει θέσει για το 2040 για μηδενικές καθαρές εκπομπές από το σύνολο των δραστηριοτήτων της. Παράλληλα, ο όμιλος εργάζεται πάνω στην επίτευξη των βραχυπρόθεσμων στόχων του για το 2030, οι οποίοι περιλαμβάνουν τη μείωση κατά 50% των εκπομπών ανά μεταφερόμενο container σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές του 2020 και την ανανέωση του στόλου του ομίλου μέσω της παραγγελίας αποκλειστικά νεότευκτων πλοίων, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν πράσινα καύσιμα.
Φωτό: Μaersk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ