
Συνεχίζεται το μπαράζ παραγγελιών στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, παρά τα περιορισμένα διαθέσιμα slots. Πιο συγκεκριμένα, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering εξασφάλισε παραγγελίες για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, έναντι περίπου $1,3 δισ.
Η DSME έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων συνολικής αξίας $9,4 δισ., εκ των οποίων τα 34 είναι LNG carriers, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο της για παραγγελίες ύψους $8,9 δισ. Σε γενικότερο πλαίσιο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ναυπηγήσεις LNG carriers. Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο, εξασφάλισαν το 75% των συνολικών παραγγελιών για LNG carriers και το 43% των συνολικών παραγγελιών.
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει πληθώρα παραγγελιών εντός των τελευταίων δύο ετών, γεγονός που όμως δεν αντανακλάται στην κερδοφορία τους τα τελευταία τρίμηνα. Ενδεικτικά, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) κατέγραψε αθροιστική λειτουργική ζημία ύψους 1,36 τρισ. γουόν, απόρροια των αυξημένων τιμών χαλύβδινων πλακών και του μικρού περιθωρίου κέρδους στις παραγγελίες που είχε εξασφαλίσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, στο γ’ τρίμηνο εκτιμάται ότι τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας θα διαμορφωθούν στα 141,5 δισ. γουόν. Ακόμη, για το σύνολο του 2023, τα λειτουργικά της κέρδη εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 942,5 δισ. γουόν. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τα δύο επόμενα μεγαλύτερα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τη Samsung Heavy Industries (λειτουργικά κέρδη 202,6 δισ. γουόν για το 2023) και την DSME (λειτουργικά κέρδη 137,7 δισ. γουόν για το 2023).
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της ανόδου των τιμών για τις νέες ναυπηγήσεις, που αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους των ναυπηγείων. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση LNG carriers, τα οποία, λόγω των προηγμένων προδιαγραφών τους, πωλούνται σε υψηλές τιμές.
Πηγή: Yonhap, KED Global
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,15 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ