
Συνεχίζεται το μπαράζ παραγγελιών στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, παρά τα περιορισμένα διαθέσιμα slots. Πιο συγκεκριμένα, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering εξασφάλισε παραγγελίες για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, έναντι περίπου $1,3 δισ.
Η DSME έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων συνολικής αξίας $9,4 δισ., εκ των οποίων τα 34 είναι LNG carriers, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο της για παραγγελίες ύψους $8,9 δισ. Σε γενικότερο πλαίσιο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ναυπηγήσεις LNG carriers. Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο, εξασφάλισαν το 75% των συνολικών παραγγελιών για LNG carriers και το 43% των συνολικών παραγγελιών.
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει πληθώρα παραγγελιών εντός των τελευταίων δύο ετών, γεγονός που όμως δεν αντανακλάται στην κερδοφορία τους τα τελευταία τρίμηνα. Ενδεικτικά, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) κατέγραψε αθροιστική λειτουργική ζημία ύψους 1,36 τρισ. γουόν, απόρροια των αυξημένων τιμών χαλύβδινων πλακών και του μικρού περιθωρίου κέρδους στις παραγγελίες που είχε εξασφαλίσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, στο γ’ τρίμηνο εκτιμάται ότι τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας θα διαμορφωθούν στα 141,5 δισ. γουόν. Ακόμη, για το σύνολο του 2023, τα λειτουργικά της κέρδη εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 942,5 δισ. γουόν. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τα δύο επόμενα μεγαλύτερα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τη Samsung Heavy Industries (λειτουργικά κέρδη 202,6 δισ. γουόν για το 2023) και την DSME (λειτουργικά κέρδη 137,7 δισ. γουόν για το 2023).
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της ανόδου των τιμών για τις νέες ναυπηγήσεις, που αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους των ναυπηγείων. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση LNG carriers, τα οποία, λόγω των προηγμένων προδιαγραφών τους, πωλούνται σε υψηλές τιμές.
Πηγή: Yonhap, KED Global
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ