
Συνεχίζεται το μπαράζ παραγγελιών στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, παρά τα περιορισμένα διαθέσιμα slots. Πιο συγκεκριμένα, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering εξασφάλισε παραγγελίες για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, έναντι περίπου $1,3 δισ.
Η DSME έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων συνολικής αξίας $9,4 δισ., εκ των οποίων τα 34 είναι LNG carriers, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο της για παραγγελίες ύψους $8,9 δισ. Σε γενικότερο πλαίσιο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ναυπηγήσεις LNG carriers. Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο, εξασφάλισαν το 75% των συνολικών παραγγελιών για LNG carriers και το 43% των συνολικών παραγγελιών.
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει πληθώρα παραγγελιών εντός των τελευταίων δύο ετών, γεγονός που όμως δεν αντανακλάται στην κερδοφορία τους τα τελευταία τρίμηνα. Ενδεικτικά, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) κατέγραψε αθροιστική λειτουργική ζημία ύψους 1,36 τρισ. γουόν, απόρροια των αυξημένων τιμών χαλύβδινων πλακών και του μικρού περιθωρίου κέρδους στις παραγγελίες που είχε εξασφαλίσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, στο γ’ τρίμηνο εκτιμάται ότι τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας θα διαμορφωθούν στα 141,5 δισ. γουόν. Ακόμη, για το σύνολο του 2023, τα λειτουργικά της κέρδη εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 942,5 δισ. γουόν. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τα δύο επόμενα μεγαλύτερα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τη Samsung Heavy Industries (λειτουργικά κέρδη 202,6 δισ. γουόν για το 2023) και την DSME (λειτουργικά κέρδη 137,7 δισ. γουόν για το 2023).
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της ανόδου των τιμών για τις νέες ναυπηγήσεις, που αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους των ναυπηγείων. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση LNG carriers, τα οποία, λόγω των προηγμένων προδιαγραφών τους, πωλούνται σε υψηλές τιμές.
Πηγή: Yonhap, KED Global
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ