
Στις 26 Σεπτεμβρίου, οι τιμές σόγιας για διατροφή στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8%, στα $739/τόνο, συγκριτικά με μία εβδομάδα νωρίτερα. Ενόψει της εθνικής εορτής στην ασιατική χώρα την 1η Οκτωβρίου, η ζήτηση ήταν μεγάλη, ενώ πολλοί παραγωγοί διέκοψαν τη δραστηριότητά τους λόγω ελλείψεων. Η BIMCO εκτιμά ότι οι εν λόγω συνιστώσες θα οδηγήσουν σε αύξηση των εισαγωγών σόγιας, μετά από μια νωχελικότητα της ζήτησης και την άνοδο των τιμών. Μέχρι στιγμής το 2022, έχει καταγραφεί πτώση στις κινεζικές εισαγωγές σόγιας κατά 6,2%.
Από την άλλη, η παραγωγή σόγιας στη Βραζιλία το α’ εξάμηνο διαμορφώθηκε στους 126 εκατ. τόνους, καταγράφοντας μείωση 9,7% σε ετήσια βάση λόγω της ξηρασίας στη χώρα. Η αποδυναμωμένη παραγωγή στον μεγαλύτερο εξαγωγέα σόγιας του κόσμου, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές σιτηρών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν ωθήσει τις τιμές σε υψηλότερα κατά 14,6% επίπεδα.
«Οι συγκομιδές σόγιας στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,2% σε σχέση με το 2021, “ανακουφίζοντας” τις τιμές. Σύμφωνα με δεδομένα του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, οι εξαγωγές των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι παρουσίασαν αύξηση 18,3%, σηματοδοτώντας μια δυναμική εκκίνηση για το τρέχον εμπορικό έτος», τονίζει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, η Αργεντινή διαδραματίζει έναν ολοένα αυξανόμενο ρόλο στις προμήθειες της Κίνας. Προσώρας, 3 εκατ. τόνοι σόγιας της Αργεντινής κατευθύνονται στην Κίνα, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς η βελτίωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών καθιστά ελκυστικές τις εξαγωγές.
Η Κίνα, εδώ και πολλά χρόνια, επιχειρεί να ανακόψει τις εισαγωγές σόγιας, ωστόσο οι προσπάθειές της πέφτουν στο κενό. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η παραγωγή της κινείται κάτω των 20 εκατ. τόνων, καλύπτοντας μετά βίας το 20% της εγχώριας ζήτησης. Η φετινή παραγωγή εκτιμάται από το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στους 18,4 εκατ. τόνους, ενώ στόχος της κινεζικής κυβέρνησης είναι η παραγωγή να φτάσει τους 23 εκατ. τόνους έως το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ