
Στις 26 Σεπτεμβρίου, οι τιμές σόγιας για διατροφή στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8%, στα $739/τόνο, συγκριτικά με μία εβδομάδα νωρίτερα. Ενόψει της εθνικής εορτής στην ασιατική χώρα την 1η Οκτωβρίου, η ζήτηση ήταν μεγάλη, ενώ πολλοί παραγωγοί διέκοψαν τη δραστηριότητά τους λόγω ελλείψεων. Η BIMCO εκτιμά ότι οι εν λόγω συνιστώσες θα οδηγήσουν σε αύξηση των εισαγωγών σόγιας, μετά από μια νωχελικότητα της ζήτησης και την άνοδο των τιμών. Μέχρι στιγμής το 2022, έχει καταγραφεί πτώση στις κινεζικές εισαγωγές σόγιας κατά 6,2%.
Από την άλλη, η παραγωγή σόγιας στη Βραζιλία το α’ εξάμηνο διαμορφώθηκε στους 126 εκατ. τόνους, καταγράφοντας μείωση 9,7% σε ετήσια βάση λόγω της ξηρασίας στη χώρα. Η αποδυναμωμένη παραγωγή στον μεγαλύτερο εξαγωγέα σόγιας του κόσμου, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές σιτηρών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν ωθήσει τις τιμές σε υψηλότερα κατά 14,6% επίπεδα.
«Οι συγκομιδές σόγιας στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,2% σε σχέση με το 2021, “ανακουφίζοντας” τις τιμές. Σύμφωνα με δεδομένα του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, οι εξαγωγές των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι παρουσίασαν αύξηση 18,3%, σηματοδοτώντας μια δυναμική εκκίνηση για το τρέχον εμπορικό έτος», τονίζει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, η Αργεντινή διαδραματίζει έναν ολοένα αυξανόμενο ρόλο στις προμήθειες της Κίνας. Προσώρας, 3 εκατ. τόνοι σόγιας της Αργεντινής κατευθύνονται στην Κίνα, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς η βελτίωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών καθιστά ελκυστικές τις εξαγωγές.
Η Κίνα, εδώ και πολλά χρόνια, επιχειρεί να ανακόψει τις εισαγωγές σόγιας, ωστόσο οι προσπάθειές της πέφτουν στο κενό. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η παραγωγή της κινείται κάτω των 20 εκατ. τόνων, καλύπτοντας μετά βίας το 20% της εγχώριας ζήτησης. Η φετινή παραγωγή εκτιμάται από το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στους 18,4 εκατ. τόνους, ενώ στόχος της κινεζικής κυβέρνησης είναι η παραγωγή να φτάσει τους 23 εκατ. τόνους έως το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ