
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν επί νέου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας για την επίθεση κατά της Ουκρανίας, ανακοίνωσε η τσεχική προεδρία της ΕΕ.
«Οι πρεσβευτές έφθασαν σε πολιτική συμφωνία επί νέων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, σε μία ισχυρή απάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην παράνομη προσάρτηση ουκρανικών εδαφών από τον Πούτιν», ανακοίνωσε η τσεχική προεδρία της ΕΕ στο Twitter.
Τα ονόματα και οι οργανισμοί που θα πληγούν από το νέο πακέτο κυρώσεων θα δημοσιευθούν αύριο στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, οπότε και θα τεθούν σε ισχύ.
Πρόκειται για το όγδοο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την ρωσική εισβολή στην Ρωσία στις 24 Φεβρουαρίου.
«Πρέπει να εξετάσουμε τις τιμές του φυσικού αερίου πέρα από την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας», είχε δηλώσει νωρίτερα η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ενόψει της άτυπης Συνόδου Κορυφής της Πράγας.
Πρώτα, ανέφερε, θα πρέπει να ενταθούν οι διαπραγματεύσεις με αξιόπιστους προμηθευτές – για παράδειγμα με τη Νορβηγία – για να μειωθεί η τιμή των εισαγωγών φυσικού αερίου στην ΕΕ. «Ως Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουμε σημαντική ισχύ στην αγορά και πολλοί από τους προμηθευτές μας θέλουν να συνάψουν συμφωνίες μαζί μας, οι οποίες είναι επωφελείς και για τις δύο πλευρές», πρόσθεσε.
Δεύτερον, μίλησε για ένα κοινό σύστημα προμηθειών της ΕΕ για την ενέργεια, τονίζοντας ότι θα πρέπει να ενισχυθεί η ενεργειακή πλατφόρμα της ΕΕ, προς το συλλογικό συμφέρον. «Πρέπει να αποφύγουμε ένα σενάριο όπου τα κράτη-μέλη υπερισχύουν και πάλι μεταξύ τους στις παγκόσμιες αγορές και ανεβάζουν τις τιμές για την Ευρώπη», τόνισε.
Όσον αφορά την τιμή του φυσικού αερίου, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν επεσήμανε ότι η Επιτροπή είναι έτοιμη να συζητήσει ένα ανώτατο όριο στην τιμή του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό το ανώτατο όριο, είπε, θα ήταν ένα πρώτο βήμα στην πορεία προς μια διαρθρωτική μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Ωστόσο, αυτή τη φορά, η Πρόεδρος της Επιτροπής τόνισε ότι ένα τέτοιο ανώτατο όριο στις τιμές του φυσικού αερίου πρέπει να σχεδιαστεί κατάλληλα ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια του εφοδιασμού. Τόνισε επίσης ότι θα είναι μια «προσωρινή λύση» για να καλύψει το γεγονός ότι το TTF -το βασικό σημείο αναφοράς τιμών στην ΕΕ- δεν είναι πλέον αντιπροσωπευτικό της αγοράς μας, που περιλαμβάνει σήμερα περισσότερο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG). «Είναι μια προσωρινή λύση έως ότου αναπτυχθεί ένας νέος δείκτης τιμών της ΕΕ που θα διασφαλίζει την καλύτερη λειτουργία της αγοράς», ανέφερε. Πρόσθεσε επίσης ότι η Επιτροπή έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες γι’ αυτό και ότι πρόκειται για μέτρα «μεγάλης εμβέλειας». «Οι εξαιρετικές στιγμές απαιτούν έκτακτα μέτρα έκτακτης ανάγκης», τόνισε η Πρόεδρος της Επιτροπής, καλώντας τα κράτη-μέλη να ενεργούν με ενότητα και αλληλεγγύη.
«Πρέπει να προστατεύσουμε τα θεμελιώδη στοιχεία της οικονομίας μας και ιδιαίτερα την ενιαία αγορά μας», ανέφερε στη συνέχεια, λέγοντας ότι: «Χωρίς μια κοινή ευρωπαϊκή λύση, κινδυνεύουμε να κατακερματιστούμε. Είναι πρωταρχικής σημασίας να διατηρήσουμε ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Η Πρόεδρος της Επιτροπής υποστήριξε ότι πρέπει να ενισχυθεί με πρόσθετη χρηματοδότηση το RePowerEU – το εργαλείο για να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ενεργειακή ανεξαρτησία της ΕΕ, το οποίο επιτρέπει τις επενδύσεις σε υποδομές, όπως αγωγούς, διασυνδέσεις, ή ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, είπε, όλα τα ευρωπαϊκά κράτη θα μπορούν να επιταχύνουν τις απαραίτητες επενδύσεις, να εκσυγχρονίσουν τις ενεργειακές υποδομές, να διατηρήσουν ίσους όρους ανταγωνισμού και να διασφαλιστεί η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στις παγκόσμιες αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικά ναυτιλιακά κράτη της ΕΕ όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα κατά καιρούς έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους για ενδεχόμενες κυρώσεις στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου κάνοντας λόγο για στρεβλώσεις στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Δημοσίευμα του Bloomberg σημειώνει ότι στο τραπέζι της ΕΕ είναι ορισμένα αντίμετρα περιορισμού του αντικτύπου των νέων κυρώσεων για τις προαναφερθείσες χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ